venerdì 31 ottobre 2014

A FUTUGRAFIA di Roberto Rovelli

L'autore con la sorella

Ancöi, int’ina càntera
cina de papei arrepài,
fra in massu dse ciave rüginuse
e in pa de spegliéti cu’e lente brecàe,
suta a in tapu da spümante,
ina musca seca
e due o tre munée da çentu franchi,
gh’òn truvàu ina vecia futugrafia.

U ritràtu u l’è scciairìu dai ani,
maciàu, cun céghe e auréglie 
cum’a pàgina d’in cadérnu de prima.
Ma lì ghe sun mi
pe’ man a me’ sö,
fra e àřeghe e e prie,
insc’û bagnasciüga
d’a ciaza de l’Arma.
Figliöi cun fàcie maravegliàe,
figli de poveri paisai;
descàussi.
Mi ava forsci trei ani.

Cuscì òn pensàu â mei vita:
loche òn fàu e chi òn cunusciüu,
dùve sun stàu,
cose òn vistu e imparàu,
cume òn vivüu.
Nu’ m’arregordu mancu ciü
tüti i mestéi ch’òn prövàu
e chi òn inscuntràu pe’ u camìn,
â bona o d’impurtànsa ch’i fusse.
Pe’ u celu òn vöřàu
e insci’û mà òn navegàu;
me sun inandiàu sciü munti e deserti
e òn vixitàu terre straperse,
imparandu parlai furesti
e autre custümànse e tradiçiun.
Sun in omu
ch’u l’à çercàu de vive cun unù,
inscì se saciu che, de bele vòute,
me sun agaràu â tentaçiun.

Ancöi me réndu contu che nu’ sun,
pe’ dabòn, chi me credu d’esse
ma sun numà ina vixiùn, in’ilüxun.
Se peřu a scorsa ch’a m’à imbrücàu
manimàn ciü spessa, pe’ tüti ‘sti ani,
loche gh’arresta, a mei vera sustànsa,
u l’è nint’autru che in poveru figliö
cu’a facia maraveglià,
descàussu,
insc’û bagnascüga
d’a ciaza de l’Arma:
numà a fegüra d’ina vecia futugrafia.

Ancöi òn ciagnüu!


Roberto Rovelli - Dialetto de La Mortola


LA FOTOGRAFIA

Oggi, in un tiretto
pieno di carte spiegazzate,
fra un mazzo di chiavi arruginite
ed un paio di occhiali con le lenti scheggiate,
sotto ad un tappo da spumante,
una mosca secca
e due o tre monete da cento lire,
vi ho trtovato una vecchia fotografia.

Il ritratto è sbiadito dagli anni,
macchiato, con pieghe ed orecchie
come la pagina di un quaderno di prima (elementare).
Ma lì ci sono io
per mano a mia sorella,
fra le alghe e le pietre,
sulla battigia
della spiaggia dell’Arma. (1)
Bambini con faccie meravigliate,
figli di poveri contadini;
scalzi.
Io avevo forse tre anni.

Così ho pensato alla mia vita:
che cosa ho fatto e chi ho conosciuto,
dove sono stato,
che cosa ho visto ed imparato,
come ho vissuto.
Non mi ricordo nemmeno più
tutti i mestieri che ho provato
e chi ho incontrato per il cammino,
sia alla buona o importanti che fossero.
Per il cielo ho volato
e navigato sul mare;
mi sono incamminato su monti e deserti
ed ho visitato terre sperdute,
imparando linguaggi stranieri
ed altre abitudini e tradizioni.
Sono un uomo
che ha cercato di vivere con onore,
anche se so che, sovente,
ho ceduto alla tentazione.

Oggi mi rendo conto che non sono,
veramente, chi mi credo di essere
o chi gli altri si credano che io sia,
ma sono soltanto un miraggio, un’illusione.
Se pelo la corteccia che mi ha avvolto
sempre più spessa, per tutti questi anni,
che cosa rimane, la mia vera essenza,
non è altro che un povero bambino
con la faccia meravigliata,
scalzo,
sulla battigia
della spiaggia dell’Arma: (1)
soltanto l’immagine di una vecchia fotografia.

Oggi ho pianto! 

(1) Arma: spiaggia della Mortola

Nessun commento: