mercoledì 9 dicembre 2015

CHELU CHE M'È CAPITAU di Giuliano Magoni Rossi


Üna de ste matìn,
partendu da ca, cu u mei zainétu,
hon vistu in omu: ün pecin,
u l'ava u bastùn e u l'è du Burghétu.

Beteghendu, u m'ha ditu cian cianin:
Dunde ti vai, o mei belu garsunétu,
che ti pigli d'in sciü, tüte e matìn?”

Sun arestau lì, ma pöi gh'hon ditu:
Vagu a scöra a Valebona,
lasciü gh'hon de amighi e, se fassu in po' u disculetu,
e maistre, caiche vouta, i me a dan pe bona”.

U m'ha risposto venchegendu u bastunétu:
Pe tü l'è ciü veixin Burghétu che Valebona”.
Me sun tegnüu, ma pöi gh'hon ditu:
Savéi… lasciü gh'hon in barba, e tante e gh'hon a nona
e alantura, se vuréi sun du Burghétu,
ma saccaiai che sun anche in po' de Valebona!”


Giuliano Magoni Rossi – Dialetto di Vallebona
Poesia scritta per Edoardo Biancheri, protagonista del componimento.

QUELLO CHE MI È CAPITATO

Una di questa mattine,
partendo da casa, con il mio zainetto,
ho visto un uomo: uno piccolo,
aveva il bastone ed è di Borghetto.

Balbettando, mi ha detto piano piano:
Dove vai, o mio bel ragazzino,
che sali sempre su, tutte le mattine?”

Sono rimasto sorpreso, ma poi gli ho detto:
Vado a scuola a Vallebona,
lassù ho degli amici e, se faccio un po' il monello,
le maestre, qualche volta, lasciano correre”.

Mi ha risposto, agitando il piccolo bastone:
Per te è più vicino Borghetto di Vallebona”.
Mi sono trattenuto, ma poi gli ho detto:
Sapete… lassù ho uno zio, le zie e ho la nonna
e allora, se volete son di Borghetto,
ma sappiate che sono anche un po' di Vallebona!”

Nessun commento: