mercoledì 2 dicembre 2015

CARRUGGI di Antonio Pietro Fioravanti


Carruggi,
scui, stremensii
chêu da mæ çittæ,
pe' caitæ
restæ comme da sempre,
comme da quande v'han fæti.
In ta vostra vitta
quanti ciæti,
e crii, e raxoìn
èi sentìo:
de turchi, greci,
spagnolli, françeixi,
tripolin
che do nostro parlâ
no han capìo
mai un b....
Ah, mæ caruggi,
dovve èan nasciùi
mæ poæ e mæ moæ,
me paèi ciuttosto cangiæ.
A quelli tempi
ghe stavan solo zeneixi de cà
e i batösi
a ronsäse, a remesciâ.
Aoua africani, albaneixi,
cineixi, magrebin,
coreèn, afgani,
rompi b....,
stan a inciasträve,
a rovinäve.
E no sèi ciû quelli
da mæ zoventû.
Ma no perdo a speransa
che porrièi ritornâ
a ëse quelli netti,
puliti, educhæ
comme ai tempi de
mæ poæe mæ moæ.
(scì, perché a vitta,
ascî pe e çittæ,
a l'è comme 'na rêua).



Antonio Pietro Fioravanti - Dialetto Di Genova


CARRUGGI

Carruggi,
scuri, stretti
cuore della mia città
per carità
rimanete come da sempre,
come da quando vi hanno fatti.
Durante la vostra vita
quante parole
e grida, e discorsi
avete sentito:
da turchi, greci,
spagnoli, francesi,
tripolitani
che della nostra lingua
non hanno mai capito
un bel niente.
Oh, miei carruggi
dove erano nati
mio padre e mia madre,
mi apparite alquanto cambiati.
A quei tempi
abitati solo da genovesi
e i ragazzi
a spingersi, a divertirsi.
Ora africani, albanesi,
cinesi, magrebini,
coreani, afgani,
intrusi
vi sporcano,
vi rovinano.
E non siete più quelli
della mia gioventù.
Ma non perdo la speranza
che potrete ritornare
ad essere puliti,
sereni, gradevoli
come al tempo
di mio padre e di mia madre.
(Sì, perché la vita,
anche quella delle città,
è come una ruota).

Nessun commento: