giovedì 10 dicembre 2015

A PRIA MARGUNAIRA di Gabriella Gismondi


U fa freidu, nu gh’è ciü nisciün
In scia- a riva de rundui,
A me sun assetà in sc’in scöju,
I maruusi de s-ciüma gianca
I se scurre de s- prescia pe’ s- ciatà in sce- e risse
che i se arrubata secrulanduse,
u ventu u porta sbrinsi d’aiga e sarin
A bagnustrame a facia.
Ciù in là a Pria Margunaira
Apussà in tu mesu da marina
A pija s-ciaffi a capelae,
Ma a nu resta sgrunà: a l’è cume a l’eira.
A m’acorsu de gardala cui öij de cande a l’eiru fiö:
A vegu a Marina San Giüsé d’ ina vota,
Catru cae e in scia-a spunda,
Di gussi tirai in secu.
U me paixeva longu u bagnasciüga
E caminà in sce e prie a pei nüi
U me faijeva penà:
che bèli i giurni d’estai a cà da lala Nina!
Ela a me salüava da a fenestra
E u barba Tino u me tegniva pe’ man
Pe’ puira che a ciumbassi in te l’aiga,
Mi a vuxevu lapüssà
A sugnavu de vurà in sce chela roca incantà
Duve a nu pujevu arivà.
A l’ho freidu, ma u nu ven de föra,
U sarin u sa de lagrime:
u m’è muntau u magun.


Gabriella Gismondi – Dialetto di Sanremo


LA PIETRA MARGUNAIRA

Fa freddo, non c’è nessuno
sulla riva di ciottoli,
mi sono seduta su di uno scoglio,
le ondate di schiuma bianca
si rincorrono velocemente per scoppiare sui ciottoli
che rotolano sbattendo ( uno contro l’altro)
il vento porta spruzzi d’acqua e salino
a schizzarmi la faccia.
Più in là la pietra Margunaira
immersa in mezzo al mare
prende schiaffi a ondata,
ma non viene scalfita, è come era.
Mi accorgo di guardarla con gli occhi di quando ero bambino
vedo la Marina San Giuseppe di una volta
quattro case e sulla riva,
delle barche tirate in secco.
Mi sembrava lunga la battigia
e camminare sulle pietre a piedi nudi
mi faceva soffrire
che belli i giorni d’estate a casa della zia Nina
lei mi salutava dalla finestra
e lo zio Tino mi teneva per mano
per paura che cadessi nell’acqua
io volevo sguazzare
sognavo di volare su quella roccia incantata
dove non potevo arrivare.
Ho freddo, ma non viene da fuori
il salino sa di lacrime
mi è salito un nodo in gola.

Nessun commento: