mercoledì 21 gennaio 2015

FOTOCOPIA di Elisa Amalberti



A tüti i mei padrui on fau l’inchin:
mi sempre on fatigau da che sun nau,
on faitu u gran scignuru anche u spassin
pe’ tüti sti mistei son patentau.
Pe’ vive me son faitu de gran  «massi»
sperandu che u Segnù u me desse agiütu,
son staitu cumerciante e scciancalassi
cantavua a toni bassi o cun l’acütu.
Ma aspeitavu sempre i giurni bèli
sperandu che i l’avesse tantu sù,
e me piaixeva cöie i scciancureli
e me piaixeva tantu fa  l’amù.
Pöi candu ti te issi a bon matin
e i crampi da famina tü ti senti
dà a mente a in scemu, ai richi fa’ l’inchin
e u pan ti meterai suta ai toi denti.
Adessu aspeitu d’esse giüdicau
e cumprensiun dumandu pe’ i mei canti
on persu, on vintu, ma nu sun scangiau
e ben o mà mi tiru sempre avanti.
Sun cume u tempu bèlu e l’üragan
ma che a giüria a faghe cume a vö
a me cestine i versi s’i nu van
mi gardu pocu au stile e tantu su cö.


Elisa Amalberti – Dialetto di Soldano


FOTOCOPIA

A tutti i miei padroni ho fatto inchino:
ho sempre faticato da che son nato,
ho fatto il gran signore e lo spazzino
per tutti i mestieri son patentato.
Per vivere da sempre ho io sudato
sperando che il Signore mi desse aiuto,
son stato commerciante e sfaccendato
cantavo a toni bassi e con l’acuto.
Ma aspettavo sempre i giorni belli
sperando che avessero tanto sole,
e mi piaceva cogliere i grappolini d’uva
e mi piaceva tanto far l’amore.
Poi quando tu ti alzi a buon mattino
e i crampi della fame ancora senti
ascolta uno scemo, al ricco fa l’inchino
e pane metterai sotto ai tuoi denti.
Adesso attendo d’esser giudicato
e comprensione chiedo per i miei canti
ho perso, ho vinto, ma non sono cambiato
e bene o male tiro sempre avanti.
Sono come il bel tempo e l’uragano,
ma che la giuria faccia come vuole,
cestìni i miei versi se non vanno
io do poco valore allo stile, ma tanto al cuore.

Nessun commento: