domenica 10 gennaio 2016

U SE GHE SÈNTE di Aldo Bottini


Int’e chelu casun che i agni i han früstau,
unde nisciün u l’ha u curagiu d’andà
percouse i ghe diixe di spiriti a cà,
ciancianinetu mi a ghe sun entrau...

Int’u spuncià a porta desgangarà
che sghizendu a me mete u baticö,
a sentu int’u fronte picà u ventixö
ch’u s’infira e u giöga cun ina canà.

A drissu e ureje e int’u mei cö
de strane vuuxe u me pa de sentì,
a sentu cantà: «souvenir d’Italie...»
e tüt’asseme giargunà in ruscignö.

Alabeàu a me giru, a nu sun ciü mi,
int’e taragnae u s’ingiaira u ventu,
u sciuscia, u scivùra ma mi a sentu
ratelà done, fiöi ciange e grugnì.

A testa a me s-ciopa, ma int’in mumentu
in gatu sbuìu ch’u me sauta int’i pei
u fa scumparì tüti i mei anticöi:
u se ghe sente? Ma u l’è noma u ventu!



Aldo Bottini – Dialetto di Sanremo



CI SI SENTE (CI SONO GLI SPIRITI)

In quel casolare che gli anni han consumato
dove nessuno ha il coraggio d’andare
perché è chiamato “casa degli spiriti”,
piano piano io ci sono entrato.

Spingendo la porta sgangherata
che cigolando mi mette il batticuore,
sento picchiarmi sulla fronte
il vento che s’infila e gioca con una grondaia.

Tendo le orecchie e dentro di me
mi sembra di udire strane voci,
sento cantare «souvenir d’Italie…»
e all’improvviso cinguettare un usignolo.

Scosso mi giro, non sono più io,
il vento s’intrufola nelle ragnatele,
soffia, sibila, ma io sento
bisticci di donne e pianti di bambini.

La testa mi scoppia, ma in un momento
un gatto spaventato che mi salta tra i piedi
fa sparire tutte le mie preoccupazioni:
ci si sènte?” Macché, è solo il vento!

Nessun commento: