venerdì 22 maggio 2015

U LIBRU di Giovanni Ormea


In t’ina càntera d’in cumò veju
a l’ho truvau in libru ben rilegau,
cun letere ciare cume in speju,
fin se scrite in goticu du tempu andau.

Aiscì stranu u l’eira pöi u fatu
ch’e pagine de stu libru scritu a man,
savesse de mi, giüstu ciacün datu
e i parlasse pöi de nui demaninman.

1929 – Nasce GB, cum’u nonu nu se sbaja.
1933 – Nasce Liana, pöi so amuruusa…
1949 – GB diitu Ninu, parte p’a Naja…
1955 – Liana e Ninu, seze d’avrì i se spusa!

In te stu libru, gardendu in avanti,
a scritura a nu l’eira ciǜ cuscì ciara…
Lüju 2013 – Vallebona, Giacuré, ghe sun tanti…
Zenà 2014 – Elessiui? Guvernu, gran cagnara…

Pöi pe girà e pagine di föj
cian cianin u l’eira sempre ciǜ düru.
U se lezeiv’a s-ciupanduse i öij:
“Ti sei za tropu avanti in t’u futüru…!”

De botu a me sun desciau intramente me mujè a criava:

“Serca de sta ciǜ calmu, ch’u te cunvèn…
Nu ti m’hai fau durmi  mancu in stissa…!”
E mi: “Pe sena… nu sta a preparà ren…
Ch’a s’andamu a fàsse ina pissa!”

***************

Ma a mi u m’è arrestau int’u servélu
a data che pe nui a l’è impurtante
a risposta m’andereva de savèlu:
“16 avri 2015,
arriveremu ae nosse de diamante?



Giovanni Ormea - Dialetto di Sanremo


IL LIBRO

In un cassetto di un vecchio cassettone
ho trovato un libro ben rilegato,
con lettere chiare come uno specchio,
benché scritte in gotico del tempo andato.

Anche strano era poi il fatto
che le pagine di questo libro scritto a mano,
sapesse di me, giusto ogni dato
e parlasse poi di noi mano a mano.

1929 – Nasce GB, come il nonno non si sbaglia,
1933 – Nasce Liana, poi sua fidanzata…
1949 – GB detto Nino, parte per la naja…
1955 – Liana e Nino, sedici di aprile si sposano!

In questo libro, guardando avanti,
la scrittura non era così chiara…
Luglio 2013 – Vallebona, Giacuré ci sono in tanti...
Gennaio 2014 – Elezioni? Governo, gran cagnara…

Poi per girare le pagine dei fogli
pian pianino era sempre più duro.
Si leggeva scoppiandosi gli occhi:
“Sei già troppo avanti nel futuro!...”

Di colpo mi sono svegliato mentre mia moglie gridava:

“Cerca di stare più calmo, che ti conviene…
Non mi hai fatto dormire neanche un po’!...”
Ed io: “Per cena… non preparare niente…
Ché andiamo a mangiarci una pizza!”

***********

Ma a me è rimsasto nel cervello
la data che per noi è importante
la risposta mi andrebbe di saperla:
“16 aprile 2015, arriveremo alle nozze di diamante?”

Nessun commento: