domenica 10 maggio 2015

MÀIRE NOSTRA di Dino Ardoino


Ai mei frai, perché i sace, i regorde
e i u tramande a fiöi e nevi.

Cande mei Pàire i öij u l’ha ciüau                            
mi a l’avevu duz’agni. E chelu ciantu
che me Màire a s’è fàita – disperau
e sènsa fin – au portu int’in recantu

da memòria. Du tèmpu u n’è passau,
ma u me suvèn ch’a m’abrassava e intantu
süstrandu a ripeteva: “U m’ha lasciau
vui trei pe’ dame forsa”. E cun che avantu

a pré De Marchi, vulgu “Cagastechi”, 
(in brav’omu burbutu e in po’ afrairun)
a gh’ha rispostu in tèrmini assai sechi 

cand’u gh’ha ufèrtu cun bona intensiun
- e parlèndu au so sòlitu a betechi -
de métine au Ricòveru. U magun
                                                          
a se l’ha stentu e pöi : “Gràssie” – a gh’ha fau –       
“a m’i-i nurigu mi fin ch’a l’ho sciàu”.                      


Dino Ardoino – Dialetto di Sanremo


MADRE NOSTRA

Quando mio Padre ha chiuso gli occhi
io avevo dodici anni. E quel pianto
che mia Madre si è fatta – disperato
e senza fine – lo porto in un angolo

della memoria. Del tempo ne è passato,
ma mi ricordo che mi abbracciava e intanto
singhiozzando ripeteva:  “Mi ha lasciato                                
voi tre per darmi forza”. E con che dignità

a don De Marchi, vulgo “Cagastechi”,
(un brav’uomo balbuziente e un po' frettoloso)
gli ha risposto in termini assai secchi

quando le ha offerto con buona intenzione                                     
-e parlando al suo solito tartagliando
di metterci al Ricovero*. Il pianto in gola

l’ha soffocato e poi: “Grazie” – gli ha detto –
“me li accudisco  io finché ho respiro”.             


* Ricovero Marsaglia, che ospitava bambini e orfani di famiglie bisognose.

Nessun commento: