venerdì 29 maggio 2015

BASSA-BASSÉTA PECINA di Franco D’Imporzano

Bassa-basséta,
bassa-basséta pecina,
aa mé seirana veixina
vegni a fa lüüxe!...

A v’ho incuntrau
ina nöte d’estae,
sciamu de svurassanti
lanternine vaganti,
lümin invexendai
che int’u scüru de l’ésciu
i séi scapai…

L’udù
da campagna adurmìa
u se fundeva
cun u rujà de l’aiga drénte au pussu
e u versu da ragnùgna int’u fussau.

A v’ho ciamau
servendume de véja firastroca
ch’a s-ciuìva dau cö sensa fatiga,
cansun mai scurdà,
cansun sempre amiga:
“Bassa-basséta,
bassa-basséta pecina,
se ti me végni veixina
a te dagu u pan da ré
e asci chelu da regina!”

Forsci
a v’averévu dumandau perdun
pé tüte e vostre sö
ch’a l’ho messu int’u gotu
candu a l’éiru fiö.


Franco D’Imporzano – Dialetto di Sanremo

LUCCIOLA PICCOLINA

Lucciola,
lucciola piccolina,
alla mia sera che sta per arrivare
vieni a far luce!...

Vi ho incontrato
una notte d’estate,
sciame di svolazzanti
lanternine vaganti,
lumini indaffarati
che nel buio del viottolo
siete fuggiti…

L’odore
della campagna addormentata
era tutt’uno
con il gorgoglìo dell’acqua del pozzo
e il verso della raganella nel torrente.

Vi ho chiamato
usando la vecchia filastrocca
che nasceva dal cuore facilmente,
canzone mai dimenticata,
canzone sempre amica:
“Lucciola,
lucciola piccolina,
se mi vieni vicina
ti do il pan del re
e anche quello della regina!”.

Forse
vi avrei chiesto perdono
per tutte le vostre sorelle
che ho imprigionate nel bicchiere
quando ero bambino.


Nessun commento: