martedì 23 giugno 2015

A L’ÈSTRU U NU SE CUMANDA di Dino Ardoino


A m’arrèndu. A sun stancu de lutà
contru e rime ch’i van de pe’ traversu.
Pascïènsa a nu n’ho ciü, a me sèntu spèrsu
e a ciüma a l’incumènsa in po’ a pesà.

A dagu e dimisciun – u nu l’è in schersu –
da puéta ch’u tenta de truvà
cuu lanternin a vùuxe calibrà
per sercà de inserira drent’au versu.

E a digu basta a chéla puesia
“antiga, surpassà, cunvensiunale,
martelante e grumétrica ch’a pìa

l’avan dau riturnélu maniacale
de scìlabe cuntae cun l’acanìa
precixiun ch’a vö in vèrsu a l’autru egale”.

A m’arrèndu. Ma intantu avù a l’ho fàu
sènsa vuré in sunetu: che sbadàu!


Dino Ardoino – Dialetto di Sanremo


ALL’ESTRO NON SI COMANDA

Mi arrendo, sono stanco di lottare
contro le rime che vanno per traverso.
Pazienza non ne ho più, mi sento sviato
e la penna incomincia un po’ a pesare.

Do le dimissioni – non è uno scherzo –
da poeta che tenta di trovare
col lanternino la voce calibrata
per cercare di inseriral dentro il verso.

E dico basta a quella poesia
“antica, sorpassata, convenzionale,
martellante e geometrica che prende

lo slancio dal ritornello maniacale
delle sillabe contate con l’accanita
precisione che vuole un verso all’altro uguale”.

Mi arrendo. Ma intanto ora ho fatto
senza volere un sonetto: che sbadato!

Nessun commento: