venerdì 26 dicembre 2014

TÈMPU PÈRSU di Dino Ardoino



Omu sacènte mei barba Tunìn.
Mi a me credevu ch’u savesse tütu
cande – a l’éiru fiùrin – cun u so agiütu
a müüxica a imparavu e u mandurin.

U me dixéva. «Garda che u l’è brütu
esse ignuranti. Stüdia, Bernardin
cuscì da grande, da bon Arduin,
se ti serài asbìu e resulütu

mustràte in gamba alù ti purerài».
Cun in po’ d’ingréese e de franséese, ascì
u m’insegnava (giurni urmai luntài)

l’üüsu di vèrbi che ancù avù pe’ mi
i sun, scrivèndu, arnéexi… delicai.
E se a ghe dumandavu: Ma stu lì

che tèmpu u l’è?» Metèndu e couse in schèrsu
u rispundeva: «Ahimì, u l’è tèmpu pèrsu».


Dino Ardoino – Dialetto di Sanremo


TEMPO PERSO

Uomo sapiente mio zio Antonio.
Io credevo che sapesse tutto
quando - ero piccoletto – con il suo aiuto
la musica imparavo e il mandolino.

Mi diceva: «Guarda che è brutto
essere ignoranti. Studia, Bernardino
così da grande, da buon Ardoino,
se sarai sveglio e intraprendente

mostrarti in gamba allora tu potrai».
Con un poco di inglese e di francese, pure
m’insegnava (giorni ormai lontani)

l’uso dei verbi che ancora ora per me
sono, scrivendo, arnesi… delicati.
E se gli domandavo: «Ma quello lì

che tempo è?» Mettendo le cose in scherzo
rispondeva: «Ahimè, è tempo perso».

1 commento:

MarLor_58 ha detto...

e bravu u barba Tunìn :)