venerdì 12 dicembre 2014

A NESSA di Fernando Bagnoli



A m’ascaudava u cö
candu, pecina,
a so’ man strenta in ta mea
andaxeivimu, cian cianin,
a u longu da marina;
pöi, lasciandume,
a me mandava in baixu.

A m’ha ascaudau u cö
candu a vint’agni,
a s’è marià aa geixa du cunventu
e dopu u pransu e u balu,
prima de scapà p’andà a müasse,
a s’è girà da mi
e a m’ha mandau in baixu.

A m’ascauda u cö
ascì avù,
e a l’ha settant’agni za fai,
candu a passa a so’ man sciü mei nome
scurpìu int’a ciappa ch’a me cröve:
a scangia e sciure , a diixe dui requiem,
se fa u segnu da crùùxe
e a me manda in baixu.


Fernando Bagnoli – Dialetto di Sanremo


LA NIPOTE

Mi riscaldava il cuore
quando, bambina,
la sua mano stretta nella mia,
andavamo, pian pianino,
lungo il litorale;
poi, lasciandomi,
mi mandava un bacio.

Mi ha riscaldato il cuore
quando a vent’anni,
si è sposata nella chiesa del convento
e dopo il pranzo e il ballo,
prima di scappare per andare a cambiarsi d’abito,
si è volta verso di me
e mi ha mandato un bacio.

Mi riscalda il cuore
anche ora,
ed ha settant’anni già compiuti
quando accarezza il mio nome
scolpito nel marmo che mi ricopre;
cambia i fiori, dice alcune preci,
si fa il segno della croce
e mi manda un bacio.

1 commento: