martedì 28 maggio 2019

I CAVEI CÜRTI di Costanza Modena


Me sö a l'aixeva di cavei brilanti,
tüti ben acunsai e pentenai...
i eira cavei negri, ben lüxenti,
cume are de crovu, ascì ondulai.

A pasava du tempu davanti au speju
a spasetari, a métiri a puntin,
in sce a testa a nu aixeva in caveju
ch'u fusse föra postu, in po' sturtin...

Mi a gardaivu cun in po' de giruxia.
Ma perché a ela sci, e ren a mi?
A l'aixevu de tresse, ina mania
de me maire, longhe fin a chi!

Sta santa dona a ghe meteva in'ura
tüte e matin, a pentename ben;
u süplissiu u nu finiva ancura:
ascì s'u l'éira tardi, u nu fa ren!

Rugnandu, a ghe dixievu tütu e vote:
A devu avè ste tresse cuscì brüte,
e me sö i cavej ben acunsai
che e gente i a garda, tüti cunchistai?”

Ti sei tropu magnera, ti seresci
sempre despentenà, ti nu capisci?
Ta sö a l'è tranchile, ela a po' andà,
ma tü ti sei ina crava scarpentà!”

Pe' a cumeniun a sun staita acuntentà,
dui parmi de cavej i m'han tajau!
A a fin da festa, i m'han futugrafau.
U giurnu apröu, a tressa a l'è turnà.



Costanza Modena – Dialetto di Sanremo


I CAPELLI CORTI

Mia sorella aveva dei capelli lucenti,
tutti ben pettinati e acconciati;
erano capelli neri, ben lustri
come ali di corvo, anche ondulati.

Passava del tempo davanti allo specchio
a spazzolarli, a metterli a puntino,
in testa non aveva un capello
che fosse fuori posto, un po' storto...

Io la guardavo con un po' di gelosia.
Ma perché a lei si e a me niente?
Avevo delle trecce, una mania
di mia madre, lunghe fino qui.

Questa santa donna ci metteva un'ora
tutte le mattine, a pettinarmi bene;
il supplizio non finiva mai:
anche se era tardi, non c'era niente da fare.

Piagnucolando le dicevo tutte le volte:
Devo avere queste brutte trecce
e mia sorella i capelli ben pettinati,
che la gente la guarda ammirata?”

Tu sei troppo monella, saresti
sempre spettinata, non capisci?
Tua sorella è tranquilla, lei può andare,
ma tu sei una capra disordinata”.

Per la Prima Comunione sono stata accontentata,
due palmi di capelli mi han tagliato!
Ma alla fine della festa mi hanno fatto la fotografia.

Il giorno dopo avevo di nuovo la mia treccia.

Nessun commento: