martedì 18 dicembre 2018

O BARBON DE CIASSA VERDI di Renzo Ferrero


Arrembòu a 'n lampion de Ciassa Verdi
(perché  se  dunque  o  no  stava  in  pê)
ch' o  fûse  ciucco  se  vedeiva  da  lontan.

Brûtto  de  rûzze  e  co-i  vestî  fiarsoæ
o  tracciava  'n  te  l' aja  larghi  gesti
co-a bottiggia de bïra ch'o tegniva in man
e  con  voxe  röca  e  frasi  strampalæ
o  criäva  a    veitæ  ä  gente
ch' a  tiäva  drîto  sensa  dâghe  a  mente.

O  ghe  l' aveiva  con  ûnn-a
che doppo avéighe mangiòu casa e dinæ,
avéighe  rovinòu  famiggia  e  lôu
a  l' ha  tradïo,  abbandonou,
ridûto  a  domandâ,  misso  a  quaterno.

A  mì,  ch' ëa  fermo    poco distante,
m' ha  fæto compascion  sentî  contâ 
quello  giron  d' inferno
coscì  me  son  avvixinòu
e gh'ho porto quarche scûo pe n'atra bionda.    

Quarchedûn   pensiä  ch' ho  fæto  mâ,
ma  ho  avûo  l' imprescion
d' aveighe regalòu in tocchettin de paradiso
quande  o  m' ha  ringraziòu
faxendome  n' inchin  e  'n  gran sorriso.



Renzo Ferrero – Dialetto di Genova


IL  BARBONE  DI  PIAZZA  VERDI
                                
Appoggiato  ad  un  lampione  di  Piazza  Verdi  
(perché  altrimenti  non  sarebbe  stato  in  piedi),
che  fosse  ubriaco  si  vedeva  da  lontano. 

Sporco  e  con  i  vestiti  sbrindellati,
 tracciava  nell' aria  larghi  gesti 
con  la  bottiglia  di  birra  che  teneva  in  mano 
e  con  voce  roca  e  frasi  strampalate 
gridava  la  sua  verità  alla  gente 
che  tirava  dritto  senza  dargli  retta.  

Ce  l' aveva  con  una 
che  dopo  avergli  mangiato  casa  e  soldi, 
avergli  rovinato  famiglia  e  lavoro, 
lo  ha  tradito,  abbandonato, 
ridotto  a  elemosinare,  messo  sul  lastrico.

A  me  che  ero  li  poco  distante, 
ha  fatto  compassione  sentire  raccontare 
quel  girone  d' inferno, 
così  mi  sono  avvicinato
 e  gli  ho  porto  qualche  scudo  per  un' altra  bionda.

Qualcheduno  penserà  che  ho  fatto  male,
ma  ho  avuto  l' impressione 
di  avergli  regalato  un  angolino  di  paradiso 
quando  mi  ha  ringraziato
facendomi  un  inchino  e  un  gran  sorriso.

Nessun commento: