mercoledì 9 novembre 2016

UN VEGIO MAINÂ di Carlo Domingo Adamoli


Spesso vegne à piccâ da-a mæ pòrta
un vegetto de 'n paise lontan,
che ligòu co' un spaghetto o se pòrta
a-a tracòlla 'na borsa pe-o pan.

"Son zà ottanta!" o m'à dito 'na vòtta,
"Sesciant'anni in sciô mâ ò navegòu,
ma ormai vegio no vaddo 'na bòtta
e son solo, son pöveo, despiòu!

Me n'ëa andæto à l'Abergo, ma sento
che à trovâme là sempre serròu,
a mæ vitta a se cangia in tormento
e 'na neutte in silensio ò sarpòu"

"Ma coscì fæ 'na vitta de stenti!"
gh'ò rispòsto, "e pòi sensa raxon;
spesso o freido o ve fa batte i denti
e à dormî fòrse andæ inte 'n porton!"

Lê o m'à ammiòu e de drento o seu sguardo
gh'ëa 'na luxe de 'n tempo lontan:
"Ma son lìbero e sensa riguardo
pòsso andâme à çercâ un pò de pan;

pòsso andâ quande veuggio in sciâ riva
à gödîme a canson do mæ mâ,
'na canson ch'a l'é sempre ciù viva
drento a-o cheu de sto pöveo mainâ.

Dio ve meite do ben che m'ei fæto".
E strenzendo a limòxina in man,
stanco, curvo, in silensio o l'é andæto,
là in sciâ spiaggia à mangiâse o seu pan.



Carlo Domingo Adamoli – Dialetto di Genova


UN VECCHIO MARINAIO

Spesso viene a bussare alla mia porta
un vecchietto d'un paese lontano
che si porta a tracolla legata con lo spago
una borsa per il pane.

"Son già ottanta" mi disse una volta
"Sessan'anni ho navigato sul mare,
ma ormai vecchio non valgo più nulla
e sono povero, solo, disperato!

Ero andato all'Albergo dei Poveri, ma sento
che trovandomi  là sempre chiuso,
la mia vita si cambia in tormento
e una notte in silenzio ho salpato."

"Ma così fate una vita di stenti!"
Gli ho risposto, " e poi senza motivo;
spesso il freddo vi fa battere i denti
e forse andate a dormire in un portone! "

Lui mi ha guardato e dentro il suo sguardo
c'era una luce d'un tempo lontano;
"Ma sono libero e, senza riguardo
posso andare a cercarmi un po' di pane;

posso andare quando voglio sulla riva
a godermi la canzone del mio mare,
una canzone che è sempre più viva
nel cuore di questo povero marinaio.

Dio vi rimeriti del bene che mi avete fatto".
E stringendo l'elemosina in mano,
stanco, curvo, in silenzio se n'è andato,
là sulla spiaggia a mangiare il suo pane.

Nessun commento: