lunedì 21 marzo 2016

RONDANINN-A di Antonio Pietro Fioravanti


L'è passà 'na rondaninn-a
Contra o çe grixio de perla.
Éan anni che no vedeivo
Rondaninn-e comme ti;
Ma rondoìn che paivan blêu.
Ti ti m'æ resciou o chêu.
Rondaninn-a, rondaninn-a,
Coscì in ærto e scì piccinn-a,
O têu xeuo o me fa allegria.
Te vedeivo in primmaveia
Anni fa quand'èa figgiêu:
T'aivi o nio sott'a-e trabacche.
Ti xoavi con gran da fa
Pe sfamà a têu nià.
Poi a guæra a l'ha deruôu
Teito, casa, e t'è sparia.
Tûtti doi èmmo stramuô
E t'ho perso, rondaninn-a.
A quest' aoua mi son vëgio.
Che sorpreisa a l'imbrunì!
Doppo anni t'ho rivisto!
Quanti son? Ma no i conto?
Te ringrassio pe' stasseia:
l'è tornà a mæ primmaveia.



Antonio Pietro Fioravanti – Dialetto di Genova


RONDINELLA


È passata una rondinella
Contro il cielo grigio-perla.
Erano anni che non vedevo
Rondinelle come te;
Ma rondoni che sembravano blu.
Tu mi hai rallegrato il cuore.
Rondinella, rondinella,
Così in alto e piccina,
Il tuo volo mi dà allegria.
Ti vedevo in primavera
Anni fa quand'ero bambino:
Avevi il nido nel sotto-tetto.
Volavi con tanto impegno
Per sfamare la tua nidiata.
Poi la guerra ha distrutto
Tetto, casa, e sei scomparsa.
Tutti e due siamo traslocati
E ti ho perduto, rondinella.
Oramai io sono vecchio:
Che sorpresa all'imbrunire!
Dopo anni t'ho rivisto!
Quanti sono? Ma non li conto?
Ti ringrazio per questa sera:
è ritornata la mia primavera.

Nessun commento: