mercoledì 27 novembre 2013

A ME MAIRE di Antonio Pignatta

Vecchia arlesiana - Vincent Van Gogh

De voute se dixe: - me maire de chi, me maire de là,
a l'é nuiusa, a raglia, a m'a dau fina ina mascà - ;
de mumenti te ven da pensà
che, invece de vurrete ben, a te vöglie mà.

Na, nu l'é cuscì: se a te raglia e a te cria,
l'é perché a te vö ben, tantu che ti seci mascciu o fia.
A vö che ti cresci edücau, san, unestu,
ma se couse chi in figliöe u nu e pö capì.

L'amù d'ina maire u se scröve candu a nu gh'é ciü:
te suven tante cose, u ben ch'a t'a vusciüu,
i sacrifiçi ch'a l'a fau pe' tirate sciü,
a cante cose a l'a renunçiau, ma urmai a l'é lagiü.

Vui, che avei a furtüna de avela ancù,
staighe veixin cu' tantu amū,
perché u giurnu che a se n'anderà
ve acurgerei che vöiu a lascia in cà.

Antonio Pignatta - dialetto di Bordighera

A MIA MADRE

A volte si dice: - mia madre qui, mia madre là, 
è noiosa, urla, mi ha dato persino uno schiaffo - ;
in certi momenti vien da pensare
che, anzichė volerti bene, ti voglia male.

No, non è così: se ti urla e ti sgrida,
è perché ti vuole bene, tanto che tu sia maschio o femmina.
Vuole che tu cresca educato, sano, onesto,
ma queste cose un bambino non le può capire.

L'amore di una madre si scopre quando non c'è piú:
ti vengono in mente tanre cose, il bene che ti ha voluto, 
i sacrifici che ha fatto per crescerti,
a quante cose ha rinunciato, ma oramai è laggiù.

Voi, che avete la fortuna di averla ancora, 
statele vicino con tanto amore,
perché il giorno in cui se ne andrà
vi accorgerete del vuoto che lascia in casa.

2 commenti:

Andreina Veneziano ha detto...

.... questa Pia mi ha commossa ! E' vero, noi che abbiamo ancora questa fortuna godiamocela tutta la...... MAMMA

Patrizia Blancardi ha detto...

Bellissima..Mi sono davvero commossa..Da pelle d'oca..! Bravo al nostro Nino, che ricordiamo sempre con tanto affetto..