martedì 25 aprile 2017

U PARTIGIÀN di Emilia Ramò


Ti andaixeivi pe' autüre e rivasci 
scùrsu cume ina lévre dau nemigu, 
tra castagnéi e pin, de cursa i pasci, 
cun u sparmu da libertà, amigu. 
T'han destanàu, incadenàu i brasci, 
guardàu ti éiri cume in gran perigu. 
Triste arregordu di vérdi agni mei. 
Sei s-ciopi i te gardàiva. Sei!


Sce a camiuneta ti éiri e ben gàrdau, 
cande mi a t'ho incuntràu e, desuverìu, 
cun a man ti m'hai apena salüàu 
e au giru daa strada alù ti sei sparìu. 
Forsci véixin o luntàn i t'han purtàu 
e per sempre da nui ti sei partìu. 
Cumpagnu de zuventü e giöghi mei. 
Forsci, sei s-ciopi i t'han puntàu. Sei! 


Chissà se a furestéira o nostra tèrra 
cuvértu a l'a u to' corpu crivelàu, 
o, forsci, sfinìu da sta vile ghèrra 
in t'in furnu cunsuntu ti hai brüxàu. 
U l'è méju pensate casüu a tèrra 
cun u cö ch’u te sciurìva, imbalinàu, 
e sténtu u criu de libertà, amigu mei,
da sei s-ciopi ch'i t'amassaiva. Sei!



EMILIA RAMO' (1915 – 2015) – Dialetto di Sanremo
Poesia premiata al IV Concorso di Poesia dialettale sanremasca, 1987

IL PARTIGIANO

Andavi per alture e ripe, 
rincorso come una lepre dal nemico, 
tra castagneti e pini, di corsa i passi, 
spasimando la libertà, amico. 
T'hanno stanato, incatenate le braccia, 
guardato eri come un gran pericolo. 
Accorato ricordo dei verdi anni miei. 
Sei fucili ti vigilavano. Sei!


Eri sulla camionetta e ben guardato, 
quando ti ho incontrato e, avvilito, 
mi hai fatto con la mano un cenno di saluto 
e al giro della strada allora sei sparito. 
Forse vicino o lontano ti han portato 
e per sempre da noi tu sei partito. 
Compagno di gioventù e dei giochi miei. 
Forse, sei fucili ti han puntato. Sei! 


Chissà se straniera o nostra terra 
coperto ha il tuo corpo crivellato, 
o, forse, sfinito da questa vile guerra, 
in un forno consunto ti han bruciato. 
E' meglio pensarti caduto a terra 
col cuore che ti sfioriva, impallinato, 
e spento il grido di libertà, amico mio,
da sei fucili che t'ammazzavano. Sei! 

Nessun commento: