sabato 14 maggio 2016

IN OMU AFURTÜNAU di Costanza Modena


U gh’è vusciüu pascensa pe’ sti veij,
passà i agni beli cu’ i magaij,
acianelà tera e frabicà maixei,
fa bele fasce de sti sgaratei.

Me barba u se stimaiva afurtünau,
trei mas-ci sa mujè a gh’aixeva dau;
me paire, noma due garsunete,
ch’i l’eira cume fragili sciurete.

U barba: “Cu’ a forsa ch’a l’ho in cà
int’in giurnu a reversu ina valà.
Garda lagiü me frai, da stamatin,
pica e pica, u n’ha faitu in tuchetin”.

Pe’ cujunaru u u ciamava belinun,
percouse in mas-ciu u nu l’aixeva fau,
ma gardandu a a fin de sta chistiun,
me paire u l’è stau certu afurtünau.

Cande e sue forse i l’han abandunau,
u barba u nu l’è stau ciü afurtünau:
tere cene de erbasse e de ruvei,
i fijöi i se sun dai a autri mestei.

E fije i nu han dau corpi de magaju,
ma cande u paire u l’è vegnüu veju,
tante cüre e atensiun i gh’an mustrau!
Tre nöire… che discursu ch’a l’ho fau…!



Costanza Modena – Diletto di Sanremo


UN UOMO FORTUNATO

I nostri vecchi hanno avuto pazienza,
passare gili anni migliori col magaglio,
spianare terreni, tirar su muri,
trasformare i gerbidi in belle fasce.

Mio zio si reputava fortunato,
sua moglie gli aveva partorito tre maschi;
mio padre, solo due bambine,
che erano fragili come fiorellini.

Lo zio : “Con la forza che ho in casa,
in un giorno giro sottosopra una vallata.
Guarda laggiù, mio fratello: da stamattina,
picchia e picchia e n’ha fatto un pezzetto!”

Per prenderlo in giro lo chiamava stupido,
perché non aveva saputo fare un maschio,
ma considerando l’esito di questo discorso,
mio padre è stato certo fortunato.

Quando le forze lo hanno abbandonato,
lo zio non è stato tanti più fortunato:
i terreni pieni di erbacce e di rovi,
i figli hanno preferito fare altri lavori.

Le figlie non hanno zappato la terra,
ma quando il padre è diventato vecchio,
quante cure e attenzioni gli hanno mostrato!
Mentre tre nuore… che discorso che ho fatto…!


Nessun commento: