domenica 19 marzo 2017

DE LONGU A ME PÀIRE di Maria Ros

 

A gardu l’aigàia ch’a l’assende
de lüüxe i fi d’erba du prau
che u ventu u l’ha ascaixi sciügau
e a te pensu.
Int’i mei arregordi
ina cà pecina, ina funtana
e me pàire ch’u ciama.
U me piaixereva viéte au su ch’u nasce
e turnà petita int’e tò brasse.
Int’u giardin u pèrsegu u l’è sciurìu
e i mei segreti pensceri a ghe cunfiu.
U l’è antigu stu me sentimentu
e a t’arregordu cun i caveji
sbrufài d’argentu.
Testimoniu de grandi eventi de stu seculu tribulau,
sensa in lamentu
due ghèrre ti l’hai fau,
ti hai vissüu l’autarchia,
ti l’hai vistu a fin da ditatüra e da munarchia.
Cun carche caveju giancu e in po’ ciü stracu
u t'ha atruvau u “boom” ecunomicu
e ti hai vistu serrà fina u manicomiu.
Ma delongu, cu-in pessigu de speransa,
cume ina veja ruve
ti n’hai tegnüu föra da ciache magagna.
Ti sei staitu ina bona cumpagnia,
surve e tue spale ti l’hai purtau
u peesu da famija,
ti n’hai levau i asciami
e ti n’hai faitu scurdà de longu i tempi grami.



Maria Ros – Dialetto di Sanremo


SEMPRE A MIO PADRE

Guarda la rugiada che accende
di luce i fili d’erba del prato
che il vento ha quasi asciugato
e ti penso.
Nei miei ricordi
una casa piccola, una fontana e mio padre che mi chiama.
Mi piacere vederti al sorgere del sole
e tornare bambina tra le tue braccia.
Nel giardino il pesco è fiorito
e i miei pensieri segreti gli confido.
E’ antico questo mio sentimento
e ti ricordo con i capelli
spruzzati d’argento.
Testimone di grandi eventi di questo secolo tribolato,
senza un lamento
hai fatto due guerre,
hai vissuto l’autarchia,
ha visto la fine della dittatura e della monarchia.
Con qualche capello bianco e un po’ più stanco
ti ha trovato il “boom” economico
e hai visto chiudere i manicomi.
Ma sempre, con un pizzico di speranza,
come una vecchia quercia
ci hai tenuti al di fuori di ogni incomodo.
Sei stato una buona compagnia,
sopra alle tue spalle hai portato
il peso della famiglia
ci hai tolto gli affanni
e ci hai fatto dimenticare sempre i tempi grami.

Nessun commento: