giovedì 7 agosto 2014

L’ÜRTIMU PASSU di Roberto Rovelli

Auguste Rodin - Il Pensatore

Pe’ ani on çercàu de tegne  düru,
speràndu int’ina vita menu grama
e pregàndu pe’ a graçia d’u Scignù.
A nöte a robava a lüxe au mei dì,
patìu int’a fatiga d’u travàgliu
e l’arba a m’adésciava â matìn
avanti ch’i mei ossi i se fusse adurmì.

I giurni, ün pe’ ün, i se desgagliàva
cum’a giàssa a se desgaglia au sù,
müànduse int’a stèrbura riàna
d’in rusàriu d’ani longhi e trebülài.
Cun tütu lulì, on delòngu çercàu
de mantégne u fi d’a mei speransa.
Chissà ch’a nu’ sece a vòuta bona:
forsci dumàn o magara in autru dì!

Ma pöi, infin, me sun resu contu
ch’a vita, pe’ u ciü, a nu’ se dà recatu
pe’ recampà u resànsu arrestàu int’u spurtìn.
Int’in mundu dùve a vertü de l’omu
a se mesüra cu’u spessù d’u portafögliu,
fina i santi i se sun véndüi u röu.

Cuscì, pe’ mascarà a sòu cusciénsa,
u méschìn, urmai, u nu’ pö fà autru
che pintàsse u murru cu’in faturisu fàussu.
E avù, ch’a fin d’u mei camìn a s’aveixina,
chissà se l’ürtimu passu d’u mei viàgiu
u serà  in passu d’impustüra o de curàgiu.


Roberto Rovelli – Dialetto de La Mortola


L’ULTIMO PASSO

Per anni ho cercato di tenere duro,
sperando in una vita meno cattiva
e pregando per la grazia del Signore.
La notte rubava la luce al mio giorno,
sofferto nella fatica del lavoro
e l’alba mi svegliava al mattino
prima che le mie ossa si fossero addormentate.

I giorni, uno ad uno, si scioglievano
come il ghiaccio si scioglie al sole,
mutandosi nel torbido rigagnolo
di un rosario di anni lunghi e tribolati.
Con tutto ciò, ho continuamente cercato
di mantenere il filo della mia speranza.
Chissà che non sia la volta buona:
forse domani o magari un altro giorno!

Ma poi, finalmente, mi sono reso conto
che la vita, per lo più, non si occupa
di raccogliere la sansa rimasta nel fiscolo.
In un mondo dove la virtù dell’uomo
si misura con lo spessore del portafoglio,
persino i santi si sono venduti l’aureola.

Così, per mascherare la sua coscienza,
il meschino, ormai, non può far altro
che dipingersi il muso con un sorriso falso.
Ed ora, che la fine del mio cammino s’avvicina,
chissà se l’ultimo passo del mio viaggio
sarà un passo d’ipocrisia o di coraggio. 


Nessun commento: