giovedì 20 giugno 2019

NIVURHETA di Livio Tamagno


Ma unde mai ti anderhài, o giànca nivurhéta,
che fiàca, fiàca ti passi lasciü en sci’a culeta?
Ti n’aspeiti miga in sciùsciu de tramuntanha
p’andaa a beve lazü en te sa riànha,
o megliu ancuu andalghe en tra marhìna?
Fleidu nu ne fa quaiji ciü en te sti plimi dì de plima.
L’è da in bèu poucu che nu voé cioeve,
è e couse ch’i pluvèlbi i diijen e nu sun noeve:
se nu ciove de malzu o d’avlii, loch’è nau u tulna a muii.
Me paa che ancoei, l’è cuscì ch’a l’anderhà a fenhii.
Fazzèndu a mésegurha au cepu suu, stamatìn
me digu ste couse acurhegàu poucu logni da ün pin.
Ma con stu tèmpu matu a purerhìa andaa fosci pezu:
dui troi, è en t’in rèn vee scapaa u suu è mi da mezu.
Megliu pe’ mi nu faa plunostici pe’ nu metime pauu…
Scì, dopu tütu a serhìa bèn se, aumenu, ti nu me levèssi u suu. 



Livio Tamagno – Dialetto di Baiardo


NUVOLETTA

Ma dove mai andrai, o bianca nuvoletta, 
che lenta, lenta passi lassù sul piccolo colle?
Forse aspetti un soffio di tramonatana
per andare a bere laggiù in quel ritano,
ma meglio ancora andarci nel mare?
Freddo non ne fa quasi più in questi primi giorni di primavera.
E da un bel po’ che non vuol piovere,
e le cose che i proverbi dicono non sono nuove:
se non piove in marzo o in aprile, quello ch’è nato torna a morire.
Mi sembra che oggi, sarà così che finirà.
Faccendo la lucertola al tiepido sole, stamattina
mi dico queste cose coricato poco lontano da un pino.
Ma con questo tempo matto potrebbe andare forse peggio:
due tuoni, e rapidamente vedere scappare il sole ed io di mezzo.
Meglio per me se non faccio pronostici per non impaurirmi…
Sì, dopottutto sarebbe bene se, almeno, non mi togliessi il sole.

Nessun commento: