lunedì 26 settembre 2016

LAMENTO PE-A ÇIVETTA di Plinio Guidoni


Çivetta, seu predestinâ,
che fin t'æ fæto dòppo quella seia
che t'ò sentïo cantâ sciù pe San Ròcco?

Tutti te créddan segno de desgraçia,
ma l'é perché no san
a poïa ch'a t'accompagna
da-o giorno da creaçion, quello tremmâ
de äe arrensenïe
e a luxe gianca di tò euggi riondi.
Eppure giàppan
che l'é stæto pe ti se à San Fruttoso
an ammassòu 'na dònna in mëzo a-e ròcche
e se a gragneua a s'é sfogâ inte l'òrto.
Ti î senti dî
che ti saiësci a voxe de'n destin
ch'o pòrte sangue, mòrte e distruçion,
ma in concluxon no çèrcan de accapî,
quello che veuan l'é levâte da mëzo
e intanto làscian che l'òmmo do cappusso
o continue o governo do timon.

Ma ti, che fin t'æ fæto, mæ çivetta,
seu desgraçiâ?
Aviæ vosciùo criâ
e dîte: Scappa, ch'ò visto derrê à un ærboo
o contadin co-o scceuppo ch'o te çerca!
Ma a voxe a m'é mancâ.

Da quello giorno
ògni tanto te veddo xuâ
feliçe 'n çê tra sciammi de passoëte,
ciù vexinn-a de noätri a-o gran mistero.



Plinio Guidoni – Dialetto di Genova


LAMENTO PER LA CIVETTA

Civetta, sorella predestinata,
che fine hai fatto dopo quella sera
quando ti udii cantare verso San Rocco?

Tutti ti credono segno di disgrazia,
ma è perché non sanno
la paura che ti accompagna
dal giorno della creazione, quel tremare
dell'ali rattrappite
e la luce bianca dei tuoi occhi tondi.
Eppure cianciano
che è colpa tua se a San Fruttuoso
hanno ucciso una donna tra le rocce
e se la grandine si è sfogata nell'orto.
Li senti dire
che saresti la voce d'un destino
che porta sangue, morte e distruzione,
ma in conclusione non cercano di capire,
ciò che vogliono è toglierti di mezzo
e intanto lasciano che l'uomo dal cappuccio
continui il governo del timone.

Ma tu, che fine hai fatto, mia civetta,
sorella disgraziata?
Avrei voluto gridare
e dirti: Scappa, ché ho visto dietro a un albero
il contadino col fucile che ti cerca!
Ma mi mancò la voce.

Da quel giorno
ogni tanto ti vedo volare
felice in cielo tra sciami di passeri,
più vicina di noi al grande mistero.

1 commento:

DOLCEDO SOCIAL CLUB ha detto...

Bella poesia, anch'io parteggio per la civetta e' la mia preferita assieme al lupo. La civetta e' il messaggero di Atena-Minerva la protettrice di Atene. C'è ne ho una anch'io vicino a casa mia. Saluti tommaso lupi NB Forse l'uccello della foto a corredo della poesia e' un gufo, ha le orecchie!