martedì 22 gennaio 2019

VECIA PARMURA di Mario Armando


Vecia parmura davanti a cà mia
da candu m'aregordu, t'on vistu delongu lì
ma stamatin, avèrtu a gerusia
ti èiri in tèra, m'è vegnuu da refreignì.
Ti avi, aumenu i dije, trejieènt'ani
ma mì pensu cu piaijé
che a ciàntate ancù tenera
sece stau u nosciu santu, Ampé.
Ti èiri vecia, u savèimu aiscì nui
p'aresistì au brütu tempu
da levante, tramuntana o faradui
cuscì stanœte u t'ha agagnau u vèntu.
Epüre e schege de l'ürtima ghèra
de bumbe d'i canui
i nu t'an mai bütau in tèra
e scì che du mà i n'an fau aiscì a nui.
Passau chelu sfragelu, u giardiné
u t'ha cürau mascì bèn
atapèndute e ferìe
metèndughe u semèn.
Inte tue vérde rame
ghe n'è passau de aujeli
tanti sareva a cuntàne
pàssure, rebissi e fringheli.
Dopu in'estai cauda e bèla
ti maüravi i toi fruti
aiscì i fiœi d'a scœra, cu a cartèla
i t'arispetava, aumenu ... ascàiji tüti.
Chi nu t'arispetava
i éira i gati e cài
cante pisciate i fava
e ... i nu feniva mai !!
Tü pe nui, ti hai avüu rispètu
perché cagèndu stamatin
ti hai schivau in caretu
e u bidùn d'in spàssin.
Urmai i ten fa a bilui
e i te purteran via
ma i u saveràn si "belinui"
chi porta via aiscì in po' da vita mia?



Mario Armando – Dialetto di Bordighera
  

VECCHIA PALMA

Vecchia palma, davanti a casa mia
da quando mi ricordo, ti ho vista sempre lì
ma stamattina, aperta la persiana
eri a terra, e mi sono venuti i brividi.
Avevi, almeno dicono, trecento anni
ma io penso con piacere
che a piantarti ancora tenera
sia stato il nostro Santo, Ampelio.
Eri vecchia, lo sapevamo anche noi
per resistere al brutto tempo
da levante, tramontana o folate di maestrale
così stanotte ti ha vinta il vento.
Eppure le schegge dell’ultima guerra
delle bombe e dei cannoni
non ti hanno buttato a terra
e sì che del male ne hanno fatto anche a noi.
Passato quello sfracello, il giardiniere
ti ha curato molto bene
tappandoti le ferite
mettendoci il cemento.
Nei tuoi rami verdi
ce ne sono passati di uccelli
tanti sarebbero da contare
passeri, pettirossi, fringuelli.
Dopo un’estate calda e bella
maturavi i tuoi frutti
anche i bambini della scuola, con la cartella
ti rispettavano, almeno… quasi tutti.
Chi non ti rispettava
erano i gatti e i cani
quante piscite facevano
e… non finivano mai!!
Tu per noi hai avuto rispetto
perché cadendo stamattina
hai schivato un carretto
e il secchio di uno spazzino.
Ormai ti fanno a pezzi
e ti porteranno via
ma lo sapranno questi belinoni
che portano via anche un po’ della vita mia?

Nessun commento: