domenica 6 gennaio 2019

A BEFANA di Lucetto Ramella


Quandu a son stàu appena in po grandettu,
arrivau a l'etè da raxion,
a l'ho dumandau nutissie in s'a Befana
a me Mâi, pe mé suddisfasion.
Vella a m'ha ditu tüttu da Befana,
ch'a l'ha i-na faccia sussa,
a mette pùia,
ma ch'a l'è brava, pasiènte e giüsta
e che a voa a cavallu a i-na spassùia.
Mi, a gh'ó pensau in po,
pöi a gh'ó ditu:
"Ma cumme a l'è che au fiu de Cachén
ch'u l'è, tütti i u san, in pelandron,
a gh'à purtau a bici, in libbru, u s-cioppu,
i-na barchetta e aiscì in grossu balon,
e a mì che, ti me dì, a son cuscì bravu
a me porta appena e se a va a bèn
stu mìseu sciuéllu da dui sodi
e in sacchettu sceìu de menten?"
Me Mâi a l'è restâ sensa paolla,
pöi a m'ha messu e mei man in te soi man
e a m'ha ditu:
"O me fiu,
se in ta vitta ti sai accuntentate,
ti viài che u gh'è ciü suddisfasion
a sünâ stu sciuéllu da dui sodi
che a truvâ in ta tò càusa in meion!"



Lucetto Ramella – Dialetto di Imperia Oneglia


LA BEFANA

Quando sono stato appena grandicello,
arrivato all'età della ragione,
ho domandato notizie della Befana
Lei mi ha detto tutto sulla Befana,
che ha una brutta faccia,
mette paura,
ma che è buona, paziente e giusta
e che vola a cavallo di una scopa.
Io ci ho pensato un po',
poi le ho detto:
"Ma come mai al figlio di "Cachen",*
che è, tutti lo sanno, un pelandrone,
ha portato la bici, un libro, lo schioppo,
una barchetta e anche un grosso pallone,
e a me che, tu mi dici, son così buono,
lei porta appena, e se va a bene,
questo misero fischietto da due soldi
e un sacchetto semivuoto di mentine?"
Mia madre è rimasta senza parola,
poi ha messo le mie mani nelle sue mani
emi ha detto:
“O figlio,
se nella vita saprai accontentarti
vedrai che c'è più soddisfazione
a suonare questo fischietto da due soldi
che a trovare nella calza un milione!"


*Cachen: diminutivo dialettale di Bianca

Nessun commento: