domenica 19 agosto 2018

1954 di Aldo Bottini


Int’a càntera sutana du cumò
séira, remes-ciandu, a l’ho atruvau
cun u ciümin rizénùusu e despuntau
ina ciüma giasciügnà in bèlu po’,

in cadernu daa negra cuvertina
de ganci e de barre scarabuciàu,
avansci du tèmpu despensceràu
de cand’aa scöra a faixevu a prima.

Canti arregordi in mente u me vèn!
E sgüjade a cavalu da ringhéira,
e curse faite giü pe’ a müratéira
cun a cartèla de cartun, meju che rèn.

E braghe da crescènsa cun i tacùi,
i zenuji delongu ras-cegài;
int’e stanche bije e tapi bèn fudrài
cun e figürine di meju curridùi.

Sfujandu e pagine d’ureje cene
de stu cadernu de russu burdàu
ina macia d’inciostru a m’ha regurdàu
üna de prime zùene me’ pene:

a pensà aa maistra cun a bachéta,
a l’öriu pe’ i rati alura versàu
deré aa lavagna tüt’aciacrinàu
ancù avù me vèn ina lagriméta…



Aldo Bottini – Dialetto di Sanremo


1954


Nel cassetto inferiore del comò
ieri, rovistando ho trovato
col pennino rugginoso e spuntato
una penna biascicata un bel po’,

un quaderno dalla nera copertina
scarabocchiato con aste e ganci,
avanzi del tempo spensierato
di quando a scuola facevo la prima.

Quanti ricordi mi vengono in mente!
Le scivolate a cavallo della ringhiera,
le corse fatte giù per la mulattiera
con la cartella di cartone, meglio che niente.

I calzoni stretti e rattoppati,
le ginocchia sempre sbucciate;
nelle tasche biglie e tappi foderati
con le figurine dei migliori corridori.

Sfogliando le pagine sgualcite
di questo quaderno bordato di rosso
una macchia d’inchiostro mi ha ricordato
una delle prime mie giovani pene:

a pensare alla maestra con la bacchetta,
all’olio per i topi allora versato
tutto afflitto dietro la lavagna
mi viene ancora adesso una lacrimuccia…

Nessun commento: