domenica 24 settembre 2017

A FORSA DE LIMÀ… di Dino Ardoino


Cand’a prinsipiu a fà ina puesia
a sèrnu e rime cun u lüxernin
e ciache parola a a gardu daa veixin
e daa luntan, cume u pitù ch’u pia

in esame u so cadru. Cian cianin
a frügu drente aa me’ “giarguneria”
pe’ atruvà l’espresciun ciü culuria
de modu ch’i age i versci u so refin.

Insuma, a lüstru, a fretu, a limu tütu
e a passu a cartavedru – chela fina -
pe’ arrundà in spissu ch’u pa’ tropu acütu

e ascì pe’ daghe ancù ina lisciatina
au scopu ch’u risülte menu brütu
u mei travaju: e a vote sta cuchina

manìa ch’a l’ho de nu esse sudisfàu
a me spuncia a desfà cous’a ho za fàu.



Dino Ardoino – Dialetto di Sanremo


A FORZA DI LIMARE

Quando inizio a fare una poesia
scelgo le rime col lanternino
e ogni parola la guardo da vicino
e da lontano, come un pittore che prende

in esame il suo quadro. Piano piano
frugo dentro la mia “paroleria”
per trovare l’espressione più colorita
in modo che i versi abbiano la loro rifinitura.

Insomma, lucido, frego, limo tutto
e passo la carta vetrata – quella fina -
per arrotondare uno spigolo che appare troppo acuto

e anche per dargli ancora una lisciatina
allo scopo che risulti più bello
il mio lavoro: e a volte questa birichina

mania che ho di non essere soddisfatto
mi spinge a disfare ciò che ho già fatto.

Nessun commento: