lunedì 27 aprile 2020

BESEUGNO DE ZENA di Renzo Ferrero


Pe  assecondâ  'n  reciammo  ancestrale
ogni  tanto  sento  o  beseugno
d' andâmene  in  Piemonte
a  trovâ  quelli  parenti
che  comme    tegnan  in  vitta  ancon
i  çeppi  secolari  de  poæ  e  moæ
che  lasciû  àn  di  nommi  tanto  regolari
comme  saieiva  a    chi  a  Zena
Parodi  e  Poestæ.

O  Piemonte,  ninte  da  dî,
tanto  ciû  che  se  tratta  de 'n  vexin
co-i    monti  e  Langhe  e  cianûe,
i  agnolotti,  i  tajarén  e  o  vin...

E  poi    gh' ò  e  reixe 
con  i  arregordi  de  vitta
de  'n  figgieu  piccin
e  ôua  anche  tante  tombe...

Ma  doppo  quarche  giorno 
m' amanca  Zena !
L' aja  de  Zena,  a  lûxe  de  Zena,
m' amanca casa   che l'ò chi a Zena.

Allôa  piggio  licensa  e  torno
contento  d' avéi  fæto  o    dovéi.

Ma  appenn-a  feua da galleria do Tûrchin
quande  veddo    'n  fondo
quello  lûxente  gaælo  de 
ch' o  se  confonde    çê  a  l' orizzonte,
me  batte  forte  o  cheu  pe  l' emoxion :
“Zena  t' ëi  lazzû !! Te  riveddo  ancon !! “



Renzo Ferrero – Dialetto di Genova


BISOGNO  DI  GENOVA

Per assecondare  un richiamo  ancestrale,
ogni  tanto  sento  il  bisogno 
di  andarmene  in  Piemonte 
a  trovare  quei  parenti 
che  come  me  tengono  ancora 
in  vita  i  ceppi  secolari  di  padre  e  madre 
che  lassù  hanno nomi  tanto  regolari 
come  sarebbe  a  dire  qua  a  Genova
Parodi  e  Podestà.   

Il  Piemonte,  niente  da  dire, 
tanto  più  che  si  tratta  di  un  vicino 
coi  suoi  monti,  le  Langhe,  le  pianure, 
gli  agnolotti,  i  taglierini,  il  vino...

E  poi    ho  le  mie  radici 
con  i  ricordi  di  vita 
di  un  bambino  piccolo 
e  ora  anche  tante  tombe.   

Ma  dopo  qualche  giorno 
mi  manca  Genova! 
L' aria  di  Genova,  la  luce  di  Genova, 
mi  manca  casa  mia  che  ho  qua  a  Genova.
   
Allora  prendo  licenza  e  torno 
contento  di  aver  fatto  il  mio  dovere.
  
Ma  appena  fuori  della  galleria  del  Turchino, 
quando  vedo    in  fondo 
quel  lucente  spicchio  di  mare 
che  si  confonde  col  cielo  all' orizzonte, 
mi  batte  forte  il  cuore  per  l' emozione.
Genova !  Sei  laggiù!  Ti  rivedo  ancora...!! 

Nessun commento: