venerdì 27 marzo 2020

REGATTANDO IN MOTO di Renzo Ferrero


Ûn  sabbo  seja  quarche  tempo  fa
verso  dex' ôe  son  andæto  in  létto,
ho  piggiòu  seunno  comme  n'angioletto
incominsando sûbbito  a  ronfâ.

In  to  frattempo  a  moggê  'n  cûxinn-a
a  rûxentava  tondi  e  cassöulin
de  moddo  che  a-o  lindoman  mattin
a  poësse  cettezzâ  con a  vexinn-a.

Quella  seja  aveiva  visto  ä  TV
inn-a  gara  de  moto  in  Brasî
coscì  ho  assûnnòu  de  quande 
da  zueno  cavalcava  l' MV.

A  quelli  tempi  a  ciû  grande  ambizion
a  l' ëa,  pe-i  zueni,  a  motocicletta :
Guzzi,  Gilera,  Vespa  e  Lambretta
e  tûtti  i  giorni  gran  competizion...

Quande,  finïo  i  tondi,  a  moggê
a  l' è  vegnûa  in  létto    ascì,
sentindo  che  ronfava  a  moddo 
a  m' ha  mollòu  ûn  cäso  'n  to  panê
mentre  stavo  regattando   'n  sciä  Scoffæra
con  a  Gilera  do  Carlin  Saetta
e  o  Nandin  Dodê  con  a  Lambretta,
coscì  ho  sbandòu  e  son  finìo  in  tæra...

Natûralmente  a  moto  a  s' è  sfasciâ
contro  ûn  paracäro  li  vixin
andando  in  menissi  e  tocchettin
da  impîne  meza  corba  da  fornâ.

In  quante  a    ho  piggiòu  tale  resäto
che  son  finìo  in  tæra  a-i    do  létto
e  tastando  a-o  scûo  cian  cianinetto
ho  posciûo  tornâ  sciû  a-o  cian  de  d' äto.

Coscì  appreuvo  a 'n  cäso  in  to  panê
ho  perso  a  regatta    Carlin
ma  quello  che  me  fa  gïâ  o  belin
l' è  d' avei  perso  quella    Dodê...



Renzo Ferrero – Dialetto di Genova
Aprile 1997


REGATANDO  IN  MOTO 

Un  sabato  sera  di  qualche  tempo  fa 
verso  le  dieci  sono  andato  a  letto, 
ho  preso  sonno  come  un  angioletto 
incominciando  subito  a  russare. 

Nel  frattempo  la  moglie  in  cucina
 sciacquava  piatti  e  casseruole 
in  modo  che  il  mattino  dopo 
potesse  chiacchierare  con  la  vicina.  

Quella  sera  avevo  visto alla  Tv 
una  gara  di  moto in  Brasile 
così  ho  sognato  di  quando  anch' io 
da  giovane  cavalcavo  l' MV.  

A  quei  tempi  la  più  grande  ambizione  era, 
per  i  giovani,  la  motocicletta:
Guzzi,  Gilera,  Vespa  e  Lambretta 
e  tutti  i  giorni  gran  competizioni.  

Quando,  finito  i  piatti,  la  moglie 
è  venuta  a  letto  anche  lei, 
sentendo  che  russavo  a  modo  mio, 
mi  ha  mollato  un  calcio  nel  sedere  
mentre  stavo  regatando  sulla Scoffera 
con  la  Gilera  di  Carlin  Saetta 
e  Nandin  Dodero  con  la  Lambretta, 
osì   ho  sbandato  e  sono  finito  a  terra...

Naturalmente  la  moto  si  è  sfasciata 
contro  un  paracarro    vicino 
andando  a  pezzi  e  pezzettini 
da  riempirne  mezza  cesta  da  fornaio. 

In  quanto  a  me  ho  preso  un  tale  spavento 
che  sono  finito  a  terra  ai  piedi  del  letto 
e,  tastando  al  buio,  pian  pianino, 
sono  riuscito  a  tornare  di  sopra.  

Così,  per  un  calcio  nel  sedere, 
ho  perso  la  regata  con  Carlino,
ma  quello  che  mi  fa  girare  le  palle,
è  di  aver  perso  quella  col  Dodero... 

Nessun commento: