lunedì 9 marzo 2020

BON CHEU di Renzo Ferrero


Sciû  pe-a  montâ  ch' a  porta  in  Cianderlin
ò  visto  'n  garsonin  davanti  a  mì,
ch' o  spunciava,  sûando  comme   'n  mû,
inna  galliöta  càrega  d'aenin.

Mì,  che  de  natûa  son  de  bon  cheu,
me  levo  in  te  n'amen  o  giacchê
e,  pe  aggiûttâ  'n  pittin  quello  figgieu,
me  metto  a  sponciâ   d' arente  a  lê.

“Ma  o  no  n' à  'n  po'  de  vergheugna  o    patron,
- gh' ò  dîto  poi  intanto  che  spunciavo -
a  piggiâsela  coscì    so  garson,
manco  ti  fûsci  'n    oppe  in  sc-ciavo?”

E  lê,    mesto  ton  di  rassegnæ,
“ Va  là,  m' à  dîto  o    bacan,  va 
che  lungo  a  stradda  de  segûo  t' incontriæ
ûn  quarche  belinon  ch' o  t' aggiûttiâ !”



Renzo Ferrero – Dialetto di Genova


BUON  CUORE

Su  per  la  salita  che  porta  in  Pianderlino, 
ho  visto  davanti  a  me,  un  ragazzino  che, 
sudando  come  un  mulo,  spingeva 
un  carretto  carico  di  sabbia.   

Io,  che  di  natura  son  di  buon  cuore, 
mi  tolgo  in  un  attimo  la  giacca
e,  per  aiutare  un  po'  quel  ragazzino, 
mi  metto  a  spingere  vicino  a  lui.

“Ma   non   ha  un  po'  di  vergogna  il  tuo  padrone 
- gli  ho  detto  poi  mentre  spingevo - 
a  prendersela  così  col  suo  garzone, 
neanche  fossi  un  mulo  od  uno  schiavo ?”   

E  lui,  col  mesto  tono  dei  rassegnati: 
“ Va  là,  mi  ha  detto  il  capo,  va   
che  lungo  la  strada  di  sicuro  incontreai, 
qualche  cretino  che  ti  aiuterà!”.     

Nessun commento: