mercoledì 4 marzo 2020

E CROXE di Renzo Ferrero


A  vedde  tûtte  e  croxe 
che  gh' è  drento  l' Ûspiâ
a  ûn   ghe  vegne  coæ
d' azzunze  quarche  chillo
a quella che anche  o deve camallâ.

Va  ben  che  ghe  n' è  tanti
che  a  croxe  l' han  leggera
comme  'n  pensiero  a-o  vento
o  comme  'na  chimera,
ma  ghe  n' è  anche  'n  mûggio
che  a  croxe  l' han  pesante 
comme  'n  scheuggio.

A  mi,  che  pe  'n  zenoggio
che  'n  po'  o  me  da  da  dî,
ho  fæto  færo  e  feugo
pe  poéi  andâ  a  l' Ûspiâ,
a  vedde  brasse  rotte
e  femori  spacchæ,
ommi  sensa  'na  man,
zuenotti  sensa  'n 
me  son  sentìo  -diggo  a  veitæ-
ûn  mëzo  cûatê...

Coscì,  doppo  avéi  fæto  o  paragon,
a    croxe   a  m' è  parsciûa  leggera
comme quella ch'a xeuatta a-o vento
in  scio  Confalon  de  Zena.

Ma  o  guaio  o  l' è 
che  ammiandôme  in  to  spëgio
ho  visto  che  a    croxe 
a  l' è  de  legno  vëgio...



Renzo Ferrero – Dialetto di Genova


LE  CROCI

A  vedere  tutte  le  croci 
che  sono  dentro  l' Ospedale, 
a  uno  verrebbe  voglia 
i  aggiungere  qualche  chilo 
quella  che  anche  lui  deve  sopportare. 

Va  bene  che  vi  sono  tanti 
che  la  croce   hanno  leggera 
come  un  pensiero  al  vento 
o  come  una  chimera, 
ma  ve  ne  sono  tanti 
he  la  croce  hanno  pesante 
come  uno  scoglio.  

Io,  che  per  un  ginocchio
che  un  po'  mi  da  da  dire, 
ho  fatto  ferro  e  fuoco
per  poter  andare   all' Ospedale, 
a  vedere  braccia  rotte, 
femori  spezzati, 
uomini  senza  una  mano, 
giovanotti  senza  un  piede, 
mi  sono  sentito -in  verità- 
un  mezzo  culattiere.  

Così  dopo  aver  fatto  il  paragone, 
la  mia  croce  mi  è  sembrata  leggera 
come  quella  che  svolazza  al  vento 
sul  Gonfalone  di  Genova.

Ma  il  guaio  è 
che  guardandomi  allo  specchio 
ho  visto  che  la  mia  croce 
è  di  legno  vecchio...


Nessun commento: