venerdì 12 luglio 2019

A MÆ BARCHETTA di Renzo Ferrero


Quande  a  Pëgi  ëa  vegnûo  a  stâ
    sottocasa  e  tant' anni  meno,
aviæ  vosciûo  accattâ  'na  barchetta
pe  poëi  provâ  l' ebbressa  do  mâ,
ma  poi  a  casa,  a  famiggia,  o  laôu...
pe  fâvela  breve... gh'ho  rinunziòu.

Quande  però  son  andæto  'n  penscion
m' è  accapitòu  inn-a  bella  occaxon :
m' han  dîto  che  ûn  o  vende  a  lancetta
fæt' a  Mortiòu  da-o  meistro  Lametta.
Vaggo  de  corsa  e  de  primmo  acchitto
tratto  l' affare    Nini  Zicchitto.

Appenn-a  l' ho  vista  gianca  e  celeste
con quattro scalmi, due remme e i paggieu,
in  bello  motore da quattro  cavalli
revixonòu  e  privo  de  falli,
gh' ho  sûbito  fæto  'n  mûggio  de  feste
e  ò  tïòu  feua  e  palanche   de  cheu.

A  Ponte  di  Mille,  Ufficio  Natanti,
ò  chiesto  o  passaggio  de  proprietæ
e  ò  presentòu  comme  fa  tûtti  quanti
i    documenti  e  due  carte  bollæ.
Gh' ò  cäfatòu  chi  e    'na   fissûa
e  gh' ò  ridæto 'na  man  de  pittûa.

Oua  gh' ò  a  barca  che  tanto  ò  sospiòu
vint' anni  fa  quande  chi  son  vegnûo
e  aveiva  a  forsa  pe  mettîla  in  mâ.
Ma  son  in  penscion...Vegnîmo  vëgi...
e  a  barca  a  l' è 
tra  o  Miramare  e  o  Clobbe  da  veja
in  sciä  spiaggia de  Pëgi...




Renzo Ferrero – Dialetto di Genova
1990


LA  MIA  BARCHETTA  

Quando  a  Pegli  ero  venuto  a   stare, 
col  mare  sottocasa  e  tant' anni  meno,
avrei  voluto  comprare  una  barchetta 
per  poter  provare l' ebbrezza  del  mare,  
ma  poi  la  casa,  la  famiglia,  il  lavoro... 
per  farvela  breve  ho  rinunciato. 
  
Quando  però  sono  andato  in  pensione,  m
mi  è  capitato  una  bella  occasione: 
m'han  detto  che un tale vende la lancetta
fatta  a  Multedo  dal  maestro  Lametta.     
Vado  di  corsa  e  di  prim' acchitto 
tratto  l' affare  con  Nini  Zicchitto. 
   
Appena  l'ho  vista  bianca  e  celeste  
con  quattro  scalmi,  due  remi  e  il  paiolato,
un  bel  motore  da  quattro  cavalli,
revisionato  e  privo  di  falli,   
le  ho  subito  fatto  un  mucchio  di  feste
e  ho sborsato  i  soldi  di  cuore.
   
A  Ponte  dei  Mille  Ufficio  natanti, 
ho  chiesto  il  passaggio  di  proprietà 
e  ho  presentato  come  fan  tutti  quanti  
i  miei  documenti  e  due  carte  bollate.  
Ho calafatato  qua  e    una  fessura 
e  le  ho  dato  un     di  pittura.

Ora  ho  la  barca  che  tanto  ho  sospirato 
vent' anni  fa  quando  qua  son  venuto 
e avevo  la  forza  per  metterla  in  mare.  
Ma  sono  in  pensione...  Veniamo vecchi...  
e  la  barca  e   
tra  il  Miramare  e  il  Club  della  Vela
sulla  spiaggia  di  Pegli...

Nessun commento: