lunedì 8 aprile 2019

AMMÌO IN FACCIA di Renzo Ferrero


Ammìo  in  faccia  a  gente  da  mæ  etæ
che  incroxo  camminando
  stradde  do  quartê
dove  son  stæto  figgieu
'na  sciûsciantenn-a  d' anni  fa.

  ò  passòu  a    zuventû,
me  son  sposòu,  ò  avûo  figgieu.

Poi  l' ò  abbandonòu 
pe  'na  zona  de  Zena  do  Ponente.

Quande  ghe  torno
( sempre  ciû  de  ræo )
gïo    stradde  comme  fûse  a  casa 
 anche se tanto l'è cangiòu da quelli tempi.

Alloa  ammìo  in  faccia 
a  gente  da    etæ
in  çerca  de  'n  riferimento
ch' o  me  porte  a  quelli  giorni:
in'  amigo,  'n  conoscente,
in  vexin  de  casa...

Quande  ne  veddo  ûn  scatta  i  regordi
ma  doppo  'n    ciû  ninte...

L' è  comme  ravattâ  in  to  feugo
o  in  te  'na  braxe
che  ti  veddi  'n  sciammo  de  zimme
andâ  sciû  pe-o  camin
poi  asmortâse...



Renzo Ferrero – Dialetto di Genova


GUARDO  IN  VISO

Guardo  in  viso  la  gente  della  mia  età 
che  incrocio  camminando 
per  le  strade  del  quartiere 
dove  sono  stato  ragazzo 
una  sessantina  di  anni  fa.
 
  ho  passato  la  mia  gioventù, 
mi  sono  sposato,  ho  avuto  figli.

Poi  l' ho  abbandonato
per  una  zona  di  Genova  del  ponente.

Quando ci  torno 
(sempre  più  di  rado) 
giro  per  le  strade  come  fossi  a  casa  mia, 
anche  se   tanto  è  cambiato  da  quei  tempi.

Allora  guardo  in  viso 
la  gente  della  mia  età 
in  cerca  di  un  riferimento 
che  mi  porti  a  quei  giorni:
un  amico,  un  conoscente, 
un  vicino  di  casa....

Quando ne  vedo  uno  scattano  i  ricordi, 
ma  dopo  un  po'  più  nulla.

È  come  rovistare  in  un  fuoco 
o  in  una  brace 
che  prima  vedi  uno  sciame  di  faville 
andare  su  per   il  camino 
e  poi  spegnersi...

Nessun commento: