martedì 30 aprile 2019

A LIA di Costanza Modena


A l’aixeivu atruvà in t’in gainé
sciü ad Agagiu, duve a insegnaivu:
u curù veru, chelu du so pé,
a nu u puixeivu savè, se nu a lavaivu.

Aciatà in t’ina bursa a l’ho purtà,
cu’ a curiera, fin a Tasciaire, a cà…
a parlava cu’i öij, a ringrassiava
luciandu a cua, a pata a me daixeva.

Me maire a gardava impresciunà:
“Ma u se po’ savè che curù a l’ha?
A l’ha ciü brenu in colu, atacau a u pé,
che in sacu da ina mina, du Bramè”.

U tundicai u gardava ben aragiau,
ina cagna de sta mena, de següru,
cun tüti i cai ch’u aixeiva unurigau,
u nu l’aixeva mai vista in tu so giru.

Apena u razun u ha cumensau
a tunde, a tunde, ina nivura de pruixe
a l’è sciurtìa: i gh’aixeva messu u niu,
i sautava föra a viè a lüixe.

A l’eira grixia e faitu i gh’aixeva
in ciüfetu in sce a testa, agaribau,
a Lia a festava, can desbauciau,
ste nuvitae de certu i ghe piaixeva.

A l’eira diventà civilizà,
a faixeva e feste a chi vegniva a cà.
Me paire: “Che putruna, a l’è in serneiu!”
E mi: “Ti vöi ch’a se pije in magaju?”.



Costanza Modena – Dialetto di Sanremo


LA LIA

L’avevo trovata in un pollaio,
su a Agaggio, dove insegnavo:
il vero colore, quello del suo pelo,
non potevo conoscerlo, se non la lavavo.

Nascosta in una borsa, l’ho portata,
con la corriera, fino a Tasciaire, a casa…
parlava con gli occhi, ringraziava
muovendo la coda, mi porgeva la zampa.

Mia madre la guardava impressionata:
“Ma possiamo sapere che colore ha?
Ha più crusca addosso, attaccata al pelo,
che un sacco da un quintale di Brame*”.

Il tosacani la guardava arrabbiato,
una cagna di quella specie, certamente,
con tutti i cani che aveva ripulito,
non l’aveva mai vista nel suo lavoro.

Quando il rasoio ha incominciato
a tagliare, a tagliare, una nuvola di pulci
è uscita da dove c’era il nido,
saltavano fuori a vedere la luce.

Era grigia e le avevano fatto
un ciuffetto di pelo in testa, ben aggiustato,
la Lia festeggiava da cane pacioso,
queste novità le piacevano.

Era diventata civilizzata,
e faceva festa a chi veniva in casa.
Mio padre: “Che pigra, che cane da poco!”
Ed io: “Vuoi che si prenda un tridente?”.


*Commerciante che vendeva mangimi

Nessun commento: