sabato 30 maggio 2020

VESIMA di Fiorenzo Toso


Che paise o l’é sto chì, onde tutti me resunnan
e fiña o diao o me fa segno co-a man?
Che paise o l’é sto chì co-o campanin
ch’o sponta d’inte reuse e un fattoriso pe barcon?
Sens’ësighe mai passou, conoscio a stradda
pe-o forno e o fontanin e o çemetëio.

Me perdo inti caroggi comme un ase
ch’o çerca l’erba in mezo a-e roiñe
e tutti me fan poule e comprimenti:
tutti me veuan pe cà, e o diao pe-o brasso
o me piggia, e o me rebella inte l’ostaia.

Comm’o s’acciamma questo paise?
A figgia ch’a scheuve a crava inte l’oivea
a parla de mæ barba e do poæ grande,
de l’istöia picciña de tutte e rappe
che gh’ò in caa.

E pe un momento o parrego o desmette
a grevitæ ch’a ô fa ciù grande
pe domandâme dove son mai stæto
tutto sto tempo sensa fâme vedde.



Fiorenzo Toso – Dialetto Arenzano
1988


VESIMA

Che paese è questo dove tutti mi chiamano,
e persino il diavolo mi fa cenni con la mano?
Che paese è questo col campanile
che spunta tra le rose e un sorriso a ogni finestra?
Non ci sono mai passato eppure riconosco la strada
per il forno e la fontana e il cimitero.

Mi perdo nei vicoli come un asino
cerca l’erba tra le rovine,
tutti mi fermano e si complimentano con me.
Tutti mi vogliono in casa, il diavolo per un braccio
mi afferra, e mi trascina  all’osteria.

Come si chiama questo paese?
La ragazzina che pascola la capra nell’uliveto
parla di mio zio e di mio nonno,
della piccola storia di tutte le rughe
che ho in viso.

E per un attimo anche il parroco abbandona
quell’aria grave che lo ingigantisce
e mi domanda dove mi ero cacciato
per tutto questo tempo senza farmi vedere.

Nessun commento: