domenica 10 dicembre 2017

ZUVENTÜRA MUDÈRNA di Dino Ardoino


Mei nevu u nu finisce de stüpìme.
A scöra, ma ciü ancù a televixun,
i gh’han furnìu mai tante cugnissiun
ch’a nu n’ho mi (lasciandu föra e rime),

percòuse u impara tütu d’asbrivun
e s’u sènte ina còusa a se gh’imprime
de lampu int’u servélu. U se sa esprime
- scibèn ch’u l’age noma öt’agni – cun

ciaressa e s’u se parla de grezümi
nu l’è che l’argumèntu u l’imbarasse:
gnènte gnènte che apéna ti l’alümi

ecu ch’u dröve u libru e sènsa fasse
scrüpulu u trata d’üüxi e de custümi
d’ancöi e de muderne parulasse.

U nu ha gena de rèn e pe’ de ciü
aa so’ maìstra u ghe da ascì du tü.



Dino Ardoino – Dialetto di Sanremo


GIOVENTÙ MODERNA

Mio nipote non cessa di stupirmi.
La scuola, ma più ancora la televisione,
gli hanno fornito così tante conoscenze
che neanche io ce l’ho (lasciando fuori le rime),

perché impara tutto velocemente
e se sente una cosa gli s’imprime
immediatamente nel cervello. Si sa esprimere
- sebbene abbia solo otto anni – con

chiarezza e se si parla di contumelie
non è che l’argomento lo imbarazzi:
se appena niente niente lo blandisci

ecco che apre il libro e senza farsi
scrupoli tratta d’usi e di costumi
d’oggi e di moderne parolacce.

Non ha soggezione di niente e per di più
alla sua maestra le da anche del tu.

Nessun commento: