domenica 26 novembre 2017

U VIÈGIU di Dino Ardoino


Cume stassiùi au bordu du binàriu
i passa i agni. A vita a se scurchìa
e a l’è u viègiu ciü strasurdinàriu
ch’u ghe sece. Nascèndu l’omu u pia

- sènsa besögnu de gardà l’uràriu -
u pròpiu trenu, chelu che via via
u u porterà luntan: vèrsu u calvàriu
o vèrsu in avegnì sènsa marrìa

vèntüra? U gh’è caicün ch’u stabilisce
d’ogni creatüra u gramu o u bon destin
e pöi, cun che critériu u favurisce

ciü ün che l’àutru? Mi, int’u mei pecin,
a l’ho l’idea che tüti u se spirisce
- bravi o grami – cun ina stessa fin:

cand’u sona a campana, sarpelé
o galantomu, u smunta u passegé.



Dino Ardoino – Dialetto di Sanremo


IL VIAGGIO

Come stazioni al bordo del binario
passano gli anni. La vita si dipana
ed è il viaggio più straordinario
che ci sia. Nascendo l’uomo prende

- senza bisogno di consultare l’orario -
il proprio treno, quello che via via
lo porterà lontano: verso il calvario
o verso un avvenire privo di cattive

evenienze? C’è qualcuno che stabilisce
d’ogni creatura il cattivo o il buon destino
e poi, con che criterio favorisce

più uno che l’altro? Io, nel mio piccolo,
ho l’idea che tutti si muoia
- bravi o cattivi – con una stessa fine:

quando suona la campana, malvagio
o galantuomo, smonta il passeggero.

Nessun commento: