domenica 11 marzo 2018

U CUNSÉJU DA MUJÉ di Dino Ardoino


A ghe sému. U me vèn l’ispirassiun
e a ciüma in sce u papé lèsta a camina:
chì a gh’infiru ina bèla parulina
e là in fundu a ghe scassu stu sgarrun.

Èstru e sàtira mes-ci cua rutina
de ün ch’u serca de stüdià u giargun
sanremascu, i dan s-ceta ina fassun
nustrana ai vèrsci. E a strofa a se cumbina.

De sòlitu a stu puntu me’ mujé
a s’acosta per métighe u sampin
e mi a l’invitu a dame u so paré.

Ela a léze e a riléze cian cianin
e pöi a dröve in libru und’u se vé
che int’in asbìu munòlugu du Gin

ste còuse i ghe sun za, ma scrìite méju:
«Strassa tütu» a me dìixe «a t’uu cunséju».



Dino Ardoino – Dialetto di Sanremo


IL CONSIGLIO DELLA MOGLIE

Ci siamo. Mi viene l’ispirazione
e la penna sulla carta lesta cammina:
qui ci infilo una bella parolina
e là in fondo cancello quello strafalcione.

Estro e satira mescolati con la routine
di uno che cerca di studiare il dialetto
sanremasco, danno una chiara forma
nostrana ai versi. E la strofa si combina.

Di solito a questo punto mia moglie
si avvicina per metterci lo zampino
ed io l’invito a darmi il suo parere.

Ella legge e rilegge piano piano
e poi apre un libro dove si vede
che in un vivace monologo di Gin

queste cose ci sono già, ma scritte meglio:
«Straccia tutto» mi dice «te lo consiglio».

1 commento:

luigino filippi ha detto...

Na! Tegnila, tegni tuttu! U ghe ne fusse! Bravu! Ta mujé? Va ca l'è cuntenta!