martedì 11 agosto 2020

SEJA D 'AGOSTO di Renzo Ferrero


'Na  seja  d' Agosto  a-o  Porto  Antigo
ho  visto  fiezzâ  i  ochin  in  çê 
de  d' äto  a-o  Bigo
parpezzando  lentamente 
quelle  larghe  äe
in  sciö    da  brixa
comme  quande  niatri  in   
femmo  da  morto.
In  to  çercio  de  lûxe
che  da-o  basso
o  ronpe  o  scûo  da  neutte,
ho  visto  quelle  äe  gianche
vagabondâ  in    e 
lentamente,  sensa  sciäto,
disegnando  çerci  e  rabeschi  sensa  fin.
“Beati  lö - me  dîva -
che  de  lasciû  se  gödan 
ûn  tocco  da  vëgia  Zena 
tïâ  a  lûstrin  ( che  l' ëa  ôa...)”.
Intanto  mi  'n  sce  'na  panchinn-a
çercavo, sensa  riëscighe, 
de  desgheugge  a  me  penn-a
ingarbûggiâ  comme  o  xeuo  di  ochin
in  to  çê  do Porto Antigo...




Renzo Ferrero – Dialetto di Genova
2000


SERA  D' AGOSTO

Una  sera  di  Agosto  al  Porto  Antico, 
ho  visto  volteggiare  i  gabbiani
nel  cielo  sopra  il  Bigo
librando  lentamente  quelle  larghe  ali 
sul  filo  della  brezza, 
come  quando  noi  in  mare 
facciamo  da  morto.
Nel  cerchio  di  luce 
che  dal  basso 
rompe  l'oscurità  della  notte, 
ho  visto  quelle  ali  bianche 
vagabondare  qua  e  là, 
lentamente,  senza  strepito, 
disegnando  cerchi  e  arabeschi senza  fine.  
“ Beati  loro  - mi  dicevo –
che  di  lassù  si  godono 
un  pezzo  della  vecchia  Genova 
tirata  a  nuovo  (che  era  ora...)”. 
Intanto  io  su  una  panchina 
cercavo  senza  riuscirvi, 
di  sciogliere  la  mia  pena  
ingarbugliata  come  il  volo  dei  gabbiani 
nel  cielo  del  Porto  Antico.

Nessun commento: