mercoledì 23 ottobre 2019

O MANDOLIN DE MÆ PAPÀ di Renzo Ferrero


Cäo  mæ  vëgio  mandolin
pin  d'arregordi,
quande  indegnamente
me  te  metto  a  strimpellâ
me  torna  in mente
quande  do  quattorze do secolo passòu
bonanima    poæ
o  t' ha  vosciûo  con 
in  te  Oasi  de  Cufra  e  de Morzuq
e  lì,  pe  esorcizzâ  a  puìa,
tra  'na  battaglia  guàgna  e n'ätra persa, 
o  l' ha  imparòu  a  sûnnâ.

Quande  do  dixineuve  poi,
o  l'è  tornòu,
con  quello  mandolin 
o  l'ha  fæto  e  serenate
in  “mi  cantìn”
a  'na  zuena  ch' a  ghe stava a-o cheu.

Poi  se  son  majæ
e  misso  a-o  mondo di figgieu.

Primma  e  due  seu,
pe  terso 
da  urtimo    fræ. 

Ôa  t' ë    mez' in  derrûo,
ma  quande  særo  i  euggi
te  veddo  a-o  scûo
che,  in  te  moæn  de  papà,
ti  prèsti  a  voxe  a-o  amô
pe    mamà. 



Renzo Ferrero – Dialetto di Sanremo


IL  MANDOLINO  DI  MIO  PADRE

Caro  mio  vecchio  mandolino 
pieno  di  ricordi, 
quando  indegnamente 
mi  ti  metto  a  strimpellare, 
mi  torna  in  mente 
quando  nel  quattordici  del  secolo  passato,  
buonanima  di  mio  padre, 
ti  ha  voluto  con  lui 
nelle  Oasi  di  Cufra  e  di  Morzuk 
e  lì,  per  esorcizzare  la  paura, 
ra  una  battaglia  vinta  ed  una  persa, 
ha imparato  a  suonare.

Quando  nel  diciannove  poi, 
è  ritornato, 
con  quel  mandolino, 
ha  fatto  le  serenate 
in  “mi  cantino”  
ad  una  giovane  che  gli  stava  a  cuore.

Poi  si  sono  sposati 
e  messo  al  mondo  dei  figli. 

Prima  due  sorelle, 
terzo  io, 
da  ultimo  mio  fratello.

Ora sei  lì,  mezzo  scassato,  
ma  quando  chiudo  gli  occhi, 
ti  vedo  allo  scuro 
che,  nelle  mani  di  mio  padre, 
presti  la  tua  voce  al  suo  amore 
per  mia  madre.

Nessun commento: