Cand’a prinsipiu a fà ina
puesia
a sèrnu e rime cun u
lüxernin
e ciache parola a a gardu
daa veixin
e daa luntan, cume u pitù
ch’u pia
in esame u so cadru. Cian
cianin
a frügu drente aa me’
“giarguneria”
pe’ atruvà l’espresciun ciü
culuria
de modu ch’i age i versci u
so refin.
Insuma, a lüstru, a fretu, a
limu tütu
e a passu a cartavedru –
chela fina -
pe’ arrundà in spissu ch’u
pa’ tropu acütu
e ascì pe’ daghe ancù ina
lisciatina
au scopu ch’u risülte menu
brütu
u mei travaju: e a vote sta
cuchina
manìa ch’a l’ho de nu esse
sudisfàu
a me spuncia a desfà cous’a
ho za fàu.
Dino
Ardoino – Dialetto di Sanremo
A FORZA DI LIMARE
Quando inizio a fare una
poesia
scelgo le rime col
lanternino
e ogni parola la guardo da
vicino
e da lontano, come un
pittore che prende
in esame il suo quadro. Piano
piano
frugo dentro la mia
“paroleria”
per trovare l’espressione
più colorita
in modo che i versi abbiano
la loro rifinitura.
Insomma, lucido, frego, limo
tutto
e passo la carta vetrata –
quella fina -
per arrotondare uno spigolo
che appare troppo acuto
e anche per dargli ancora
una lisciatina
allo scopo che risulti più
bello
il mio lavoro: e a volte
questa birichina
mania che ho di non essere
soddisfatto
mi spinge a disfare ciò che
ho già fatto.
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