Garda
l’agnagnaru
candu
u fà a sua tera.
L’atàca
da in cantu,
pöi da l’autru.
Cianìn,
cianìn.
Munta
è cara,
cara
è munta
apésu
a
ina fira
sutira
comé in cavégliu
ciü forte du féru.
U nu se pérde én béliguré
ansi
u sé g’aìa
pé avé lèstu avìau
è nu l’è mai désouverau:
ascì candu in büfu dé vèntu
u
l’atrà in po’ ciü én là
élu u pà as-caiji cuntèntu
dé duvé turna acuménsà,
ascì candu l’aigagna
au rendé grevé
u
nu se stà a asciarmà
è
l’acumènsa
cun
pasciènsa
in’autra téragnà.
En té tütu su travaglià
l’atröva sempré u tempu
d’arepousasé
d’as-peità,
dé girasé denai déré
per
remirà
u
travagliu da sua giurnà.
Férmu en tu mezu da sua téra
pà
cu né diga
de
sta atènti
perché
én ta vita
a
forsa dé avé cùita,
de travaglià dé longhu
è
caminà sempré dé cursa
in
sé pò scurdà
d’avé
ascì in spiritu
da
gardìa.
Raffaella Martini –
Dialetto di Ceriana
RAGNATELE
Guarda
il ragno
mentre
tesse la sua tela.
Comincia
da un lato,
poi
dall’altro.
Pian
pianino,
sali
e scendi,
scendi
e sali,
appeso
a
un filo
sottile
come
un capello
più
forte del ferro.
Non
si perde in stupidaggini,
anzi
lavora solerte
per
finire in fretta
e
non si scoraggia mai
anche
quando un soffio di vento
lo
scaraventa un po’ più in là
sembra
quasi contento
di
dover riiniziare da capo,
anche
quando la rugiada
lo
rende pesante
non
si scompone
e
incomincia
con
pazienza
una
nuova ragnatela.
In
tutto questo lavorare
trova
sempre il tempo
di
riposare,
di
aspettare,
di
guardarsi intorno
per
ammirare
il
lavoro della sua giornata.
Fermo
in mezzo alla sua tela
sembra
che ci dica
di
stare attenti
perché
nella vita
a
forza di avere fretta,
di
lavorare di continuo,
e
di correre sempre
ci
si può scordare
di
avere anche un’anima
di
cui prendersi cura.
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