Da quande i ommi de l'etæ
da prìa
se piggiavan tra lö a prionæ
pe 'n coniggio, in bibin o
in salmon
fin arrivâ a-i giorni nostri
con l' uranio impoverìo
passando pe i biblici
maxelli,
invaxon de ostrogoti,
Gengis Can, Napoleon,
guære sante, Inquisizion
sc-ciavitû e coscì via
tûtto o mondo o l' è gestïo
con “Mors tua vita mea”:
inna lezze de Natûa.
Comme o troppo-pin de 'n
barilon
misso lì pe regolâ o
livello,
coscì guære, carestie,
terramoti,
tsunami, nûcleare, aidiès,
devastazioin,
sciagûre pe-o mâ e quelle
pe-o çê,
scontri e deragliamenti
mantegnan a giûsta
proporsion di abitanti.
Fin quande a passâ pe-o
troppo-pin
no tocca a mì, va tûtto ben,
(me dispiaxe pe quelli che
ghe son vixin
anche se sò che fîto ghe
saiö mi ascì...)
No s' ascordemmo però
de ringraziâ o Segnô
ch' o n' ha dæto a
poscibilitæ
de fâ l'amô
pe continuâ a sperâ fin che
se peu
de vedde che ä mattin
risponta o sô...
Renzo Ferrero – Dialetto di
Genova
HOMO OMINI LUPUS
Da quando gli uomini
dell'età della pietra
si prendevano tra loro a
sassate
per un coniglio, un tacchino
o un salmone,
fino ad arrivare ai giorni
nostri
con l' uranio impoverito,
passando per biblici
macelli,
invasioni di ostrogoti,
Gengis Kan, Napoleone,
guerre sante, Inquisizione,
schiavitù e così via,
tutto il mondo e gestito
da “Mors tua, vita mea...”
una legge di Natura.
Come il troppo-pieno di un
barilone
messo lì per regolare il
livello,
così, guerre, carestie,
terremoti,
tsunami, nucleare, AIDS,
devastazioni,
aerei che cadono, navi che
affondano,
scontri e deragliamenti,
mantengono la giusta
proporzione degli abitanti
Fin quando a passare per il
troppo-pieno
non tocca a me, va tutto
bene
(mi dispiace per quelli che
vi sono vicino
anche se so che presto ci
sarò anch'io...).
Non dimentichiamoci però
di ringraziare il Signore
che ci ha dato la
possibilità
di fare l' amore
per continuare a sperare,
fin che si può,
di vedere che al mattino
rispunta il sole.
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